VW Golf VI
Jeżeli VW Golf VI z silnikiem benzynowym, to tylko z wolnossącym 1.6/102 KM (od 29 100 zł). Przyspiesza do setki aż 11 s, ale jest trwały i ekonomiczny. Odradzamy silnik 1.4 TSI (szczególnie o mocy 160 KM; od 30 900 zł) – pęka blok silnika i zrywa się łańcuch rozrządu.
Kup 1.6
Nie kupuj 1.4 TSI
Opel Astra III (H)
Dla oszczędnych najlepszym wyborem w Astrze będzie silnik 1.7 CDTI o mocy 100-110 KM (od 13 900 zł). Spala nawet mniej niż 5 litrów na setkę i jest trwały. Kłopoty są z motorem 1.9 16V (150 KM; od 14 200 zł) – problematyczne bywają klapy wirowe w kolektorze ssącym.
Kup 1.7 CDTI
Nie kupuj 1.9 CDTI
Audi A4 B7
W Audi A4 z lat 2004-2008 godny uwagi jest diesel 1.9 TDI o mocy 115 KM (od 23 300 zł). Nie jest szybki, ale nie ma z nim większych problemów i spala 6 l/100 km. Szerokim łukiem należy omijać silnik 2.5 TDI (od 22 300 zł) – są problemy z wałkami rozrządu i pompą paliwa.
Kup 1.9 TDI
Nie kupuj 2.5 TDI
VW Passat B6
Jeżeli moc nie jest dla Ciebie najważniejsza, wybierz silnik 1.8 TSI/160 KM (od 28 900 zł). Osiągi, jak na tak duże auto, są wystarczające – do 100 km/h przyspiesza w 8,5 s. 1.8 TSI nie jest awaryjny i spala nawet o 2 litry mniej niż 2.0 TSI (200 KM; od 22 300 zł).
Kup 1.8 TSI
Nie kupuj 2.0 TSI
Honda Civic VIII
Najpopularniejszym silnikiem w Hondzie Civic jest benzynowy 1.8/140 KM (od 28 800 zł). Ochoczo wchodzi na wysokie obroty, jest oszczędny i niezawodny. Mało jest na rynku wtórnym aut z dieslem 2.2 i-CTDI (od 29 800 zł) – droższych w zakupie i nietanich w naprawach.
Kup 1.8
Nie kupuj 2.2 i-CDTi