[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Hałasy, ich izolacja i wpływ na kierowcę

Słuchawki w uszach, muzyka z głośników, wreszcie – konstrukcja auta. Takie „zagłuszacze” mogą zupełnie odciąć kierowcę od otoczenia. 

KIEROWCA NA KABELKU
W Polsce można jeździć ze słuchawkami (działającymi np. jako zestaw głośnomówiący), ale np. w Niemczech czy w Hiszpanii jest to zabronione. Zdaniem adwokata Dariusza Minkusa „w razie stłuczki znaczenie będzie miał fakt niezachowania należytej ostrożności, a nie to, że kierowca korzystał ze słuchawek”. Specjaliści nie polecają jeżdżenia z czymkolwiek, co izoluje nas od otoczenia, ale jeśli upierasz się, wybierz słuchawki nauszne i otwarte, które nie „wchodzą” głęboko do ucha.    

ZWARIOWANE MELODIE
Głośna muzyka nie tylko spowalnia reakcję kierowcy, ale też sprawia, że jego uwaga skupia się bardziej na tym, co dzieje się bezpośrednio przed samochodem. Szczegóły znajdujące się dalej od środka jezdni mogą umknąć jego uwadze. Hałas z głośników powoduje również szybsze bicie serca, co z kolei może prowadzić do pobudzenia i bardziej agresywnej jazdy. Policjant albo strażnik miejski za zbyt głośne słuchanie muzyki może ukarać nas nawet 500-złotowym mandatem.   

REKLAMA

CISZA JAK TA
Fakt jest taki, że nowoczesne auta coraz lepiej izolują od tego, co dzieje się na zewnątrz nich – jak wykazał eksperyment australijskich badaczy hałas wewnątrz pojazdu (Nissan X-Trail z 2005 r.) z włączonym silnikiem wynosił 54 decybele, na zewnątrz aż o 26 dB więcej (wzrost o 3 dB oznacza dwa razy większą głośność). Co ciekawe, podczas słuchania muzyki na umiarkowanym poziomie 69 dB kierowca nie usłyszał dzwonka rowerowego ani krzyku osoby znajdującej się 10 m od niego.           

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij