REKLAMA

Hybrydy typu plug-in

Hybrydy najnowszej generacji. Samochody hybrydowe typu plug-in emitują mniej CO2 niż auta z silnikiem benzynowym i zużywają mniej paliwa nawet w porównaniu z dieslami.  

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-In
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

O powodzeniu samochodów hybrydowych typu plug-in w najbliższych latach przesądzą postęp technologiczny w dziedzinie konstruowania akumulatorów do hybryd (zapewniających większy zasięg), rozbudowa infrastruktury umożliwiającej ich łatwe ładowanie oraz, oczywiście, ceny i przywileje (niższe opłaty za ubezpieczenie, darmowy wjazd do centrum miasta, bezpłatne parkowanie itp.). Takie auta już oferują Chevrolet i Opel (Volt i Ampera) oraz Toyota (Prius Plug-in). Nie bez znaczenia jest przekonywanie użytkowników do pożytków, jakie daje „auto na prąd”.

Toyota, francuski dostawca prądu EDF oraz Urząd Miejski w Strasburgu od kwietnia 2010 roku prowadzą jazdy próbne Priusami Plug-in w warunkach rzeczywistej eksploatacji. Zebrane w trakcie trwania testu dane pokazują, że samochody te pozwalają zaoszczędzić na energii (prąd i paliwo) do 7 euro na 100 km, zmniejszyć o 58% emisję CO2 (w porównaniu z podobnej wielkości autami z silnikami zasilanymi benzyną) i o 40% zużycie paliwa (w porównaniu z dieslami). Okazało się też, że akumulatory doładowywane są przede wszystkim w pracy lub w domu, z rzadka w publicznych punktach (i nie tylko dlatego, że jest ich mało). Oszczędności paliwa są większe przy dwukrotnym ładowaniu każdego dnia – zarówno w trybie jazdy EV (tylko na prąd), jak i w trybie HV (użycie obu silników – i spalinowego, i elektrycznego).

REKLAMA

W Toyocie Prius Plug-in tryby EV i HV przełącza się za pomocą przycisku, co daje kierowcy możliwość wyboru elektrycznego trybu jazdy w dowolnym momencie. Pod warunkiem, że akumulatory są odpowiednio naładowane.

Hybryda typu plug-in łączy zalety auta hybrydowego i elektrycznego. Wyposażono go w taką samą jednostkę napędową jak ta w standardowym Priusie oraz w akumulator o większej pojemności, który można doładowywać ze zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym hybrydowy Prius Plug-in ma zasięg 25 km.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA