[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jak nie stracić gwarancji

Posiadanie gwarancji to przywilej, ale w parze z nią idą też obowiązki. Zobacz, jak się o nią troszczyć, żeby jej nie stracić.

„Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje jedynie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Dlatego dokonywanie na własną rękę zmian lub napraw poza ASO – pomimo dyrektywy GVO umożliwiającej właścicielom aut wybór miejsca ich serwisowania – może sprawić, że producent cofnie gwarancję. Stanie się tak, jeśli uzna on, że wada auta ma związek z ingerencją warsztatów nieautoryzowanych. W takiej sytuacji konsument ma prawo dochodzenia roszczeń na drodze sądowej. Powództwo objęte jest opłatą (5% roszczenia) i toczy się z reguły z udziałem biegłego sądowego, który sporządza opinię dotyczącą przyczyny powstania wady”.  

REKLAMA

REKLAMA

Wörthersee Koncepty Golfa

1. Gwarancja - modyfikacje

W okresie trwania gwarancji właściciel auta nie ma prawa tuningować swojego pojazdu. Zabronione jest przede wszystkim chipowanie silnika, wymiana elementów układu hamulcowego, zawieszenia (obniżanie go) oraz montaż obręczy z innym ofsetem (ET).  

REKLAMA

Wymiana oleju

2. Gwarancja - terminy przeglądów

Warunki szczegółowo określa importer. Przekroczenie najczęściej może wynosić 1 miesiąc i 1 tys. km. BMW podchodzi do klientów bardziej liberalnie – przebieg możesz przekroczyć aż o 4 tys. km. Jeśli planujesz wyjazd, przegląd wykonaj wcześniej. Za granicą usługa może być droższa niż w Polsce.  

REKLAMA

REKLAMA

Warsztat samochodowy Warsztat samochodowy

3. Gwarancja - serwis

Zgodnie z dyrektywą GVO samochód można serwisować w dowolnym warsztacie. Trzeba jednak przestrzegać zaleceń producenta. Jeśli auto ulegnie awarii, to właściciel musi udowodnić, że właśnie tak było. O tym czy reklamacja zostanie uwzględniona, decyduje dział gwarancji u importera.  

REKLAMA

Mocowanie roweru w aucie

4. Gwarancja - montaż akcesoriów

Jeśli zdecydujesz się na montaż dodatkowego wyposażenia, np. autoalarmu, haka holowniczego, radioodbiornika czy zestawu głośnomówiącego, upewnij się, że sprzęt posiada aprobatę importera. Urządzenia wątpliwej jakości mogą spowodować wyłączenia w gwarancji a nawet jej całkowitą utratę.  

REKLAMA

REKLAMA

Jak usunąć rysę

5. Gwarancja - naprawy blacharskie

Gwarancja na lakier czy perforację trwa zwykle dłużej niż ta mechaniczna. Żeby jej nie stracić, trzeba wykonywać przeglądy nadwozia w ASO. Warto też pamiętać, że nawet drobna szkoda komunikacyjna powinna być usunięta przez serwis autoryzowany lub wg technologii producenta. Jeśli dokona jej przypadkowy blacharz, tracisz gwarancję w najlepszym wypadku na naprawiany element.  

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij