[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jak otyłość wpływa na skutki wypadku

Coraz więcej osób ma nadwagę albo cierpi na otyłość. Dodatkowe kilogramy mogą sprawić, że skutki ewentualnego wypadku okażą się dla organizmu jeszcze groźniejsze.

Anatomia wypadku

 

  • Coraz więcej osób ma nadwagę albo cierpi na otyłość. Dodatkowe kilogramy mogą sprawić, że skutki ewentualnego wypadku okażą się dla organizmu jeszcze groźniejsze.    

  • Kierowca w rozmiarze XXL (dotyczy to też osób wysokich) często dotyka kolanami tablicy rozdzielczej, która ma absorbować energię uderzenia. By rozpraszała ją prawidłowo, nic nie powinno naciskać na tablicę od strony kabiny. Częstą kontuzją w takich wypadkach jest złamanie kończyn.      

  • Wg badań Uniwersytetu Zachodniej Wirginii im wyższe BMI (stosunek masy ciała do wzrostu) człowieka, tym ryzyko śmierci w wypadku wzrasta. Dla tych z BMI powyżej 40 – nawet o 80%.

  • Otyli pasażerowie z tyłu to również większe ryzyko obrażeń dla siedzących z przodu. Niezapięty osobnik w chwili wypadku zamienia się w kilkutonowy pocisk, który może zniszczyć konstrukcję fotela.    
  • Im człowieka więcej, tym mniej chętnie zapina pas bezpieczeństwa. Kierowcy o przeciętnej masie używają pasów o 67% częściej niż otyli.      

  • Więcej tkanki tłuszczowej oznacza, że pas w razie wypadku jest luźny, a ciało bezwładnie przesuwa się do przodu. Dla otyłych najczęściej oznacza to przerwanie dużych naczyń, oderwanie wątroby lub śledziony.    

  • Jak mówi dr hab. n. med. Tomasz Jurek z UM we Wrocławiu: „U osób otyłych częściej pojawiają się obrażenia narządów wewnętrznych (przy braku zewnętrznych). Goją się one dłużej i z powikłaniami”.  

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij