Podstawowy warunek – zadbaj, żeby mieć w samochodzie linkę holowniczą; nie jest ona wyposażeniem podstawowym jak trójkąt czy gaśnica. Odmówić holowania wypada dopiero, gdy widzimy, że nasz samochód musiałby pociągnąć większy i cięższy pojazd. Zdrowe proporcje są takie, że holujemy samochód o masie nie większej niż masa przyczepy hamowanej – informację o niej znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym swojego samochodu w rubryce O1. W niesprawnym aucie może jechać wyłącznie kierowca. Pasażerów zaproś do własnego samochodu.
1. Oznakowanie
W niesprawnym pojeździe należy w widocznym miejscu umieścić trójkąt ostrzegawczy. Najlepiej, by znalazł się za tylną szybą z lewej strony. Jeżeli samochód ma przyciemniane szyby, trójkąt musisz umieścić na zewnątrz. Możesz go założyć np. na ramię tylnej wycieraczki.

2. Oświetlenie
Pojazd holujący musi mieć włączone światła mijania (dotyczy to także aut wyposażonych w światła do jazdy dziennej). W pojeździe holowanym przy ograniczonej widoczności należy włączyć światła pozycyjne. Używanie świateł awaryjnych uniemożliwi sygnalizowanie manewrów skrętu.

3. Zaczepy
Ze względów estetycznych od wielu lat zaczepy holownicze (tzw. ucho) wkręca się w specjalnie do tego celu przeznaczone miejsce, ukryte pod zaślepką zderzaka. Wciągnięcie jej nie wymaga użycia narzędzi. Zaczep wkręcamy ręcznie, a następnie „dociągamy” go np. kluczem do kół.

4. Linka
Połączenie elastyczne (używane najczęściej) powinno mieć długość 4-6 m (przy połączeniu sztywnym to 3 m). Najlepiej jeśli linka jest biało-czerwona – nie chodzi o patriotyzm, tylko o widoczność. Jeśli kolor jest inny, na środku linki należy umieścić czerwoną lub żółtą flagę.
