[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Kamera cofania czy czujniki?

Parkowanie to nie jest ulubiona zabawa kierowców, ale można je sobie ułatwić, montując w samochodzie akcesoryjne czujniki lub kamerę. Sprawdzamy, które urządzenie okaże się lepsze.

Test Lexusa IS 250 Czujniki parkowania wspomagane przez kamerę.

Czujniki parkowania

> Są mniej dokładne niż kamera – ciągły sygnał ostrzegawczy emitują już wtedy, gdy auto od przeszkody dzieli odległość 30-50 cm.

REKLAMA

> Nie są zbyt drogie. Czujniki dobrej jakości można kupić za 200-300 zł.

> Działają prawidłowo niezależnie od pory dnia i warunków pogodowych (nawet, gdy są brudne).

> Czujniki chronią nie tylko tył auta. Ostrzegają także o przeszkodach znajdujących się na narożnikach. Bogatsze zestawy mają też sensory, które montuje się w przednim zderzaku.

> Aby je zamontować, należy wywiercić otwory w zderzaku. Wyświetlacz (opcja) umieszcza się pod podsufitką w tylnej części auta (dobrze, jeśli widać go w lusterku wstecznym).

Kamera cofania

> Pozwala na bardziej precyzyjne wykonywanie manewrów bez konieczności odwracania głowy podczas cofania.

> Kamera jest co najmniej 2-krotnie droższa niż czujniki parkowania. Ale można ją zdemontować i przełożyć do innego samochodu.

> Obiektyw kamery brudzi się (szczególnie podczas jazdy w deszczu) – trzeba go regularnie czyścić. Widoczność po zapadnięciu zmroku jest ograniczona.

> Oko kamery nie widzi tego, co dzieje się z boku auta i przed nim. Obraz na monitorze jest zniekształcony.

> Aby zamontować wizjer kamery, nie trzeba wiercić otworów. Najczęściej umieszcza się go nad tablicą rejestracyjną. Na desce rozdzielczej trzeba za to wygospodarować miejsce na ekran i doprowadzić do niego kable.

Podsumowanie
Wygrywają czujniki parkowania. Są tańsze, absolutnie bezobsługowe. Co prawda czasem ostrzegają (dźwiękiem) o przeszkodzie zbyt wcześnie, ale skutecznością działania przewyższają kamerę.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij