[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Kupno nowej opony: pojedynczo czy w komplecie?

Uszkodziłem oponę w aucie. Wulkanizator stwierdził, że nie da się jej naprawić. Czy mogę dokupić jedną oponę czy muszę kupić parę?

Formuła 1 Od 2007 r. wszyscy jadą na takich samych Bridgestone’ach, co eliminuje dużą niewiadomą przy porównywaniu formy zespołów.

Wszystko zależy od wieku opon oraz od stopnia ich zużycia. Jeśli bieżnik nie jest nadmiernie zużyty (ma ok. 5 mm głębokości), a opony nie są starsze niż 6-letnie, można dokupić brakującą sztukę. Spośród pozostałych trzech należy wtedy wybrać tę z najgłębszym bieżnikiem i zamontować ją na tylnej osi razem z nową oponą. Chodzi o to, że opony z głębszym bieżnikiem to mniejsze ryzyko poślizgu, a poślizg tylnej osi jest bardziej niebezpieczny niż przedniej. Różnice w wysokości bieżnika nie wpływają na pracę układów ABS, ESP i pokrewnych, ponieważ mają one zdolność automatycznego adaptowania się. Jeśli zakup brakującej opony nie jest możliwy, np. z powodu wycofania jej z produkcji, radzę kupić parę opon. Zakup używanych gum zdecydowanie odradzam. W autach wyposażonych w układ kontroli ciśnienia w ogumieniu, po wymianie opon i przejechaniu kilkuset metrów zawsze zaświeci się kontrolka informująca o nieprawidłowym ciśnieniu powietrza. To normalny objaw. Należy wtedy wykonać kalibrację tego układu – kierowca może zrobić to samodzielnie według wskazówek zawartych w instrukcji obsługi samochodu.

Stefan Myszkowski, szef studia konstrukcyjnego

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij