[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Kupno nowej opony: pojedynczo czy w komplecie?

Uszkodziłem oponę w aucie. Wulkanizator stwierdził, że nie da się jej naprawić. Czy mogę dokupić jedną oponę czy muszę kupić parę?

Formuła 1 Od 2007 r. wszyscy jadą na takich samych Bridgestone’ach, co eliminuje dużą niewiadomą przy porównywaniu formy zespołów.

Wszystko zależy od wieku opon oraz od stopnia ich zużycia. Jeśli bieżnik nie jest nadmiernie zużyty (ma ok. 5 mm głębokości), a opony nie są starsze niż 6-letnie, można dokupić brakującą sztukę. Spośród pozostałych trzech należy wtedy wybrać tę z najgłębszym bieżnikiem i zamontować ją na tylnej osi razem z nową oponą. Chodzi o to, że opony z głębszym bieżnikiem to mniejsze ryzyko poślizgu, a poślizg tylnej osi jest bardziej niebezpieczny niż przedniej. Różnice w wysokości bieżnika nie wpływają na pracę układów ABS, ESP i pokrewnych, ponieważ mają one zdolność automatycznego adaptowania się. Jeśli zakup brakującej opony nie jest możliwy, np. z powodu wycofania jej z produkcji, radzę kupić parę opon. Zakup używanych gum zdecydowanie odradzam. W autach wyposażonych w układ kontroli ciśnienia w ogumieniu, po wymianie opon i przejechaniu kilkuset metrów zawsze zaświeci się kontrolka informująca o nieprawidłowym ciśnieniu powietrza. To normalny objaw. Należy wtedy wykonać kalibrację tego układu – kierowca może zrobić to samodzielnie według wskazówek zawartych w instrukcji obsługi samochodu.

REKLAMA

Stefan Myszkowski, szef studia konstrukcyjnego

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij