Toyota Yaris Hybrid
5,3 l/100 km
29,73 zł za 100 km
Hasło Toyoty: żadnych eksperymentów! Hybrydowy Yaris wykorzystuje elementy sprawdzone już w innych autach japońskiej marki. Pod maską ma 1,5-litrowy benzynowy silnik o mocy 75 KM z poprzedniego Priusa, wspomagany przez jednostkę elektryczną o mocy 45 kW. Akumulator niklowo-metalowy ze 120 celkami znajduje się pod tylną kanapą, więc nie ogranicza pojemności bagażnika.
Jeśli nie naciskać zbyt mocno na pedał przyspieszenia, hybrydowy maluch potrafi przejechać na samym prądzie do dwóch kilometrów. Przejścia z elektrycznego trybu pracy na benzynowy i odwrotnie kierowca nie zauważy. Jednak podczas w miarę szybkiej jazdy drogami pozamiejskimi, układ napędowy Yarisa musi się mocno wysilać, nadwozie podskakuje, a układ kierowniczy pracuje o wiele za lekko, zmniejszając przyjemność z jazdy.
Podczas testu okazało się, że hybrydowy układ napędowy Yarisa niezbyt dobrze znosi niskie temperatury. W porównaniu z wynikami pomiarów, jakie na takim samym aucie przeprowadziliśmy ostatniej jesieni, teraz Yaris na znormalizowanej trasie zużył prawie o litr paliwa więcej, łącznie – 4,7 l/100 km. Ale, co ciekawe, w mieście wcale nie wypija więcej niż na trasie pomiarowej, po której porusza się wyjątkowo ostrożnie, by uzyskać jak najlepszy wynik pod względem oszczędności. Ponieważ energię, jaka powstaje podczas hamowania Yaris odzyskuje i odprowadza do akumulatora, wszelkie hamowanie oraz postoje na światłach nie obciążają zbyt mocno bilansu zużycia paliwa. Ale na autostradzie za wiele energii się nie odzyska, więc spalanie na trasie jest stosunkowo wysokie i wynosi 6,6 l/100 km.
|
W trybie EV Yaris może przejechać do 2 km na prądzie |
|
Jako hybryda niewiele droższa od zwykłego Yarisa, bardzo oszczędna w mieście, harmonijna współpraca silnika spalinowego i elektrycznego, bezpieczne zachowanie podczas jazdy, wystarczająca ilość miejsca we wnętrzu.
Niezbyt oszczędna podczas jazdy drogami poza miastem, słabe przyspieszenia przy dużych prędkościach, twarde zawieszenie, zbyt lekko pracujący układ kierowniczy, skomplikowana obsługa komputera pokładowego.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-07-03 12:50:49
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?