Samochody z napędem na obie osie mają znakomite właściwości trakcyjne – lepiej trzymają się nawierzchni, a przez to są bezpieczniejsze. Walory napędu 4x4 ujawniają się przede wszystkim wtedy, gdy droga pod kołami jest mokra, śliska lub po prostu gruntowa o luźnej nawierzchni. Dziś auta 4x4 nie są niczym wyjątkowym. Taki rodzaj napędu mają i małe pojazdy miejskie (Fiat Panda) czy auta kompaktowe (Skoda Octavia), i wygodne limuzyny (Mercedesy C, E i S).
Napęd na obie osie jest najczęściej realizowany poprzez sprzęgło wielopłytkowe. Taki mechanizm nie zabiera wiele miejsca, działa skutecznie i często jest bezobsługowy (w niektórych sprzęgłach, np. haldex, co jakiś czas trzeba wymieniać olej). Aby zużycie paliwa było niższe, na suchej nawierzchni napęd zwykle trafia tylko do kół jednej osi. Oferta modeli używanych z napę- dem 4x4 nie jest zbyt szeroka, a ich ceny są o około 10% wyższe niż ceny aut napędzanych na jedną oś.