REKLAMA

Niefabryczne radio w kierownicy wielofunkcyjnej

Czy do kierownicy wielofunkcyjnej da się podłączyć radio inne niż fabryczne?

Suzuki Grand Vitara Sterowanie radiem przy kierownicy.

Oczywiście jest taka możliwość, ale samo radio z opcją „współpracy z fabrycznym sterowaniem z kierownicy”, jak to określają producenci, nie wystarczy. Konieczne będzie podłączenie dodatkowego interfejsu, który może skomunikować fabryczną kierownicę z nowym, niefabrycznym radioodbiornikiem. Taki interfejs należy zaprogramować odpowiednio do marki zainstalowanego odtwarzacza, by naciśnięciu przycisku na kierownicy odpowiadała właściwa reakcja sprzętu. Koszt interfejsu z montażem to około 400-550 zł. Wyjątkiem są urządzenia dedykowane, np. Pioneer ma w ofercie radia przygotowane do modeli z grupy Volkswagena, sprzedawane z odpowiednią wiązką i gotowym interfejsem – te urządzenia nie wymagają programowania.

REKLAMA

Tomasz Fechter Extreme Car & Audio 9

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA