Mało intensywna eksploatacja wcale nie przedłuża życia samochodowi. Olej, opony czy układ zapłonowy zużywają się nie tylko wraz ze wzrostem przebiegu, ale w miarę upływu czasu. Wymiana oleju czy np. sparciałych gumowych elementów zawieszenia i tak jest niezbędna, czasem częściej niż gdy auto jeździ. Samochód o małym przebiegu w porównaniu z eksploatowanym normalnie (ok. 15 tys. km rocznie) jest średnio o 25% więcej wart, ale koszt przejechania nim 1 km bywa nawet dwukrotnie wyższy.
Im więcej, tym taniej
Średni koszt przejechania jednego kilometra autem kompaktowym, które pokonuje rocznie 15 tysięcy kilometrów wynosi około 1,6 zł (wraz ze spadkiem wartości, wynikającym z wieku auta i przebiegu kilometrów). Jeśli roczny przebieg zwiększymy do 25 tys. kilometrów, koszt spadnie do 1,34 zł. Przy 50 tys. będzie to kwota 1,12 zł za kilometr. Jeśli samochód jest używany okazjonalnie i rocznie przejeżdża tylko 5 tys. km, koszt jednego kilometra wzrośnie już do 2,02 zł. Im więcej jeździsz, tym mniej kosztuje Cię jeden kilometr!