Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Niezwykłe koncepty: Toyota RV-2

Wielkie sportowo-turystyczne coupe, które jednocześnie może pełnić rolę praktycznego domu na kółkach? Wszystko to brzmi bardzo nierealistycznie, ale ten samochód istniał naprawdę! Oto Toyota RV-2!

Toyota RV-2 Toyota RV-2

Mierzący 4,73 metra długości, sportowy kamper RV-2 nie był pierwszym projektem Toyoty, który łączył w sobie dwie skrajności - sport i turystykę. Poprzedził go, bazujący na Toyocie Celica i pokazany w 1971 roku w Tokio, model RV-1.

RV to skrót od "Recreational Vehicle", czyli pojazd rekreacyjny. Cyfra w nazwie modelu RV-2 oznacza natomiast, że samochód ten był drugą próbą stworzenia tak nietypowego pojazdu. Co różniło oba modele? Toyota RV-2 - w przeciwieństwie do modelu RV-1 - była całkowicie przygotowana do seryjnej produkcji.

Toyota RV-2 zadebiutowała na Tokyo Motor Show w 1972 roku. Rok później została zaprezentowana na nowojorskim salonie samochodowym, gdzie miała wzbudzić zainteresowanie, poszukujących nowego stylu życia, młodych Amerykanów.

Toyota RV-2 Toyota RV-2

Projekt samochodu rzeczywiście był bardzo postępowy i nowoczesny. Auto zostało wyposażone w prostokątne reflektory, a potężna krata wlotu powietrza rozdzielała przedni zderzak na dwie części. Samochód niewątpliwie zwracał uwagę swoją nietuzinkową stylistyką, ale nie ona była jego głównym atutem.

Najistotniejszą cechą charakterystyczną auta była przestrzeń bagażowa, składająca się z elementów, które można nazwać "drzwiami dachowymi". Po ich otwarciu pojazd przekształcał się w kampera z materiałowym dachem, który mógł pomieścić cztery osoby - dwie w tylnej, rozkładanej części i dwie na przednich fotelach.

Warto dodać, że sam proces zamiany kombi w kampera był dla japońskich inżynierów nie lada wyzwaniem, przede wszystkim z punktu widzenia sztywności samego nadwozia. Dlatego też konstrukcja pojazdu została odpowiednio wzmocniona.

Toyota RV-2 Toyota RV-2

Na liście wyposażenia Toyoty RV-2 można było znaleźć między innymi klimatyzację, radio i elektrycznie sterowane szyby. Model RV-2 został zbudowany przy użyciu platformy i podzespołów pochodzących z Toyoty Crown i Toyoty Mark II.

Pod maską konceptu znalazł się silnik benzynowy o pojemności 2,6 litra i mocy około 100 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna sięgająca około 190 km/h była stosunkowo wysoka, jak na tego typu konstrukcję i wynikała z dobrych parametrów aerodynamicznych auta.

Mimo że samochód spotkał się z dużym zainteresowaniem, zarówno podczas salonu samochodowego w Tokio, jak i później w Nowym Jorku, zarząd Toyoty uznał projekt za zbyt rewolucyjny i zbyt śmiały.

Do dzisiejszych czasów nie przetrwał niestety ani jeden egzemplarz Toyoty RV-2, dlatego pozostają nam prospekty reklamowe, na których widać ten nietuzinkowy, żeby nie powiedzieć "szalony" pomysł Japończyków.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij