Nowa generacja jednostek dwucylindrowych o nazwie TWIN-AIR charakteryzuje się elektrohydraulicznym układem zarządzania fazami rozrządu, zwanym Multiair, który już jest stosowany w czterocylindrowych silnikach o pojemności 1.4.
Ośmiozaworowy dwucylindrowiec o pojemności 1.2 litra ma też bardzo kompaktowe wymiaray. Jest o około 23% krótszy i 10% lżejszy od czterocylindrowych jednostek napędowych, rozwijających podobną do niego moc.
Dzięki turbosprężarce nowy silnik rozwija moc od 65 do 105 koni mechanicznych i na przejechanie kilometra "pompuje" do atmosfery 95 gramów dwutlenku węgla.
Pierwszym samochodem, w którym zastosowanie znajdzie TWIN-AIR będzie Fiat 500. Auto, dostępne od lipca bieżącego roku, ma rozwijać moc 85 koni mechanicznych i w cyklu średnim zużywać 5,1 litra benzyny na 100 km.
Komentarze
auto motor i sport, 2010-02-25 11:56:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?