Folie, tzw. wylewane, to tańszy niż lakierowanie, a w pełni odwracalny sposób na zmianę koloru auta. Jeśli zależy Ci tylko na ochronie lakieru – wybierz folię bezbarwną. Okleja się nią elementy samochodu szczególnie narażone na uszkodzenia, na przykład zderzak czy drzwi.
Jeśli jednak chcesz poszaleć, wybierz folię barwioną, ona też pełni funkcję ochronną, ale zmieni Twoje auto nie do poznania. Folie dostępne są w około 90 kolorach i fakturach (przykłady obok) i w różnych grubościach. Najtańsze, 1-warstwowe (43 zł za 1 m2), wystarczą na rok, może dwa. Częściej stosuje się folie 4-warstwowe (123 zł za 1 m2), które mają trwałość 5–6 lat.
Folia nie jest wrażliwa na zmiany pogody i temperatury. Nakłada się ją na gorąco i na gorąco zdejmuje. Na pokrycie auta kompaktowego zużywa się 20 m2 folii. Praca trwa dwa dni, oklejenie kosztuje 3 tys. zł, a ściągnięcie folii – 500–600 zł. Dla porównania, lakierowanie auta to wydatek 4,5–6 tys. zł.
Kształt elementu nie ma znaczenia
Po rozgrzaniu folia rozciąga się nawet o 100%, ale im jest cieńsza, tym mniej trwała.

Folie z grafiką
To propozycja dla klientów z fantazją lub biznesowych (reklama). 1 m2 folii drukowanej (z laminowaniem) kosztuje 120 zł.
