REKLAMA

Olej w silniku – gdzie szukamy opinii na ten temat?

Aż 27% kierowców nie wie, jaki olej ma w silniku swojego samochodu, a tylko 9 % może pochwalić się pełną wiedzą na ten temat – wynika z badania, które na zlecenie marki Petronas przeprowadził Instytut ARC Rynek i Opinia.

Ojej silnikowy Olej silnikowy

Ponad 1/4 badanych kierowców nie wie, jaki olej ma w silniku swojego samochodu – nie potrafi wskazać nie tylko lepkości ani typu oleju (np. syntetyczny), ale nie wie nawet, jakiej jest marki. Nieznacznie częściej padały odpowiedzi „znam markę oleju” (30%) i „znam markę i typ oleju” – 29%. Pełną wiedzę na temat marki, typu i lepkości oleju deklaruje jedynie 9% badanych.

Zobacz także:

 

REKLAMA

REKLAMA

Ojej silnikowy – kobiety pytają

Badanie wykazało, że to kobiety znacznie częściej niż mężczyźni szukają porady w warsztacie samochodowym czy wśród znajomych. Z kolei mężczyźni częściej korzystają z Internetu, sięgając po opinie na forach internetowych czy w mediach społecznościowych.
Aż 71% ankietowanych przez ARC na zlecenie Petronas wskazuje mechanika w warsztacie samochodowym jako swoje główne źródło wiedzy o olejach. Na kolejnych miejscach ankietowani wymieniali znajomych, sprzedawcę w sklepie z częściami oraz fora dyskusyjne w internecie. Podobnie jest podczas wymiany oleju – 62% badanych pyta mechanika, jaki olej powinni zastosować w swoim aucie, 40% sięga do instrukcji obsługi, a co trzeci wybiera taki sam olej, jaki był wcześniej w samochodzie. Gdy spojrzymy na odpowiedzi pań i panów – do instrukcji zagląda co drugi z ankietowanych mężczyzn, wśród kobiet ten odsetek jest dwukrotnie niższy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Olej silnikowy – cena nie jest najważniejsza

Pytani o miejsce zakupu oleju silnikowego ankietowani najczęściej wskazywali sklep z częściami samochodowymi (33%) i warsztat (28%). Pozostałe miejsca zakupu olejów to stacja benzynowa (14%), internet (9%) i supermarkety (8%).
Mimo że przyjęło się, że polski rynek jest rynkiem ceny, to nie do końca potwierdza się to w przypadku olejów. Z badania przeprowadzonego przez ARC w 2019 roku wynika, że wśród najważniejszych kryteriów podczas wyboru oleju cena znalazła się na czwartym miejscu (wskazało ją 27% ankietowanych). Wyprzedzają ją porada sprzedawcy lub mechanika (41%), zalecenia producenta samochodu (39%) i przyzwyczajenia (37%). Co ciekawe – opinie o danym oleju z forów internetowych są ważne dla zaledwie co dziesiątego ankietowanego. Marka oleju ma, zdaniem badanych, największy wpływ na kondycję samochodu. Tego zdania jest 82% ankietowanych, to wyższy wskaźnik niż w przypadku opon czy paliwa.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA