"Podczas wyboru opony zimowej zachęcam do zwrócenia uwagi na ilość lamel i ich głębokość, dodatkowo warto sprawdzić mieszankę bieżnika, czy jest wystarczająco miękka. Tajemnica najwyższych parametrów opon Michelin tkwi w trójwymiarowej architekturze lameli zawartych w technologii StabiliGrip." - powiedział Tomasz Młodawski, menadżer produktu w Michelin Polska S.A.
Technologia StabiliGrip pozwala na dużo gęstsze nacinanie klocków w stosunku do standardowych lameli, dodatkowo gęsto ponacinany bieżnik nie traci stabilności. W efekcie wyraźnie wzrasta ilość krawędzi w elipsie kontaktu opony i poprawia się przyczepność opony oraz trakcja na śniegu, potocznie nazywamy to zjawisko "efektem pazura" ponieważ liczne krawędzie jak pazurki chwytają zimową nawierzchnię.
W sezonie zimowym 2009/2010, Michelin wprowadził na rynek oponę MICHELIN Agilis Alpin do samochodów dostawczych oraz oponę BFGoodrich Winter Slalom KSI przeznaczoną do użytkowania głównie na śniegu i lodzie. Grupa Michelin wprowadziła też do sprzedaży nowe rozmiary opon MICHELIN Primacy Alpin z homologacją BMW i Mini oraz MICHELIN Pilot Alpin z homologacją Mercedesa i Porsche. Wszystkie te opony wykorzystują technologię StabiliGrip.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-10-28 10:44:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?