[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Opony zimowe - co warto o nich wiedzieć

Co się dzieje z oponą poniżej 7 stopni Celsjusza, jak przechowywać opony, czy warto kupować używane lub bieżnikowane. Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące użytkowania opon znajdziecie w tekście.

Test opon

Konieczność stosowania opon zimowych potwierdzają wszelkie możliwe testy – również nasze. Nowoczesne samochody są coraz mocniejsze, wyposaża się je w elektroniczne wspomagacze, a tych oszukać się nie da. Skoro zimówki to oczywisty obowiązek, warto je kupić możliwie tanio. Pomogą w tym sklepy internetowe. Nie ryzykujemy niczym, ponieważ płacimy przy odbiorze, a koszt dostawy pokrywa zazwyczaj sklep. Kierowcom pozostaje jedynie montaż opon i wyważenie kół – w cenie od 50 do 100 zł za komplet. 

1. Czy jest obowiązek wymiany opon na zimowe? W Polsce nie ma takiego obowiązku. W większości krajów europejskich zaleca się stosowanie opon zimowych, a kierowca używający opon letnich zimą – jeśli jest np. uczestnikiem wypadku drogowego lub stwarza utrudnienia w ruchu – musi liczyć się z mandatem. Wyjątkiem są regiony górskie i kraje takie, jak Finlandia, Litwa, Łotwa, Estonia oraz Słowenia, gdzie stosowanie zimówek jest obowiązkowe.

 

Szukasz opon? ---> Znajdź i wybierz najlepsze dla siebie

 

2. Co dzieje się z oponami w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza? Norma siedmiu stopni jest właściwie wynalazkiem przemysłu oponiarskiego. W rzeczywistości skład mieszanki gumowej w oponach zimowych zapewnia im optymalną elastyczność w niskich temperaturach. Korzyści ze stosowania opon zimowych ujawniają się, gdy temperatura spadnie poniżej zera.

3. Jak głęboki bieżnik powinna mieć opona zimowa? Im jest głębszy, tym lepiej. Cztery milimetry to minimum – i najlepiej wymienić je wówczas na nowe.

4. Czy wszystkie cztery opony powinny mieć taki sam bieżnik? Nie muszą, bo przepisy zezwalają na różne rodzaje bieżnika opon przednich i tylnych. Ważne, żeby nie miało to wpływu na właściwości jezdne i prowadzenie pojazdu. My jednak polecamy cztery opony jednakowe.

5. Czy alternatywą mogą być opony bieżnikowane? Opony bieżnikowane mogą być stosowane w małych przednionapędowych autach i polecić je można osobom bardzo liczącym się z kosztami.

6. Czy warto kupić opony używane? Najlepiej omijać je szerokim łukiem. Nikt tak naprawdę nie zna przeszłości takich opon i nie wie co przeszły. Mogą pochodzić z auta powypadkowego, mogły też zostać uszkodzone wskutek wpadnięcia w dziurę lub najechania na krawężnik. Na pierwszy rzut oka mogą wyglądać dobrze, jednak ich struktura może być uszkodzona. Podczas jazdy z większą prędkością opona może zostać rozerwana.

7. Jak zmieniają się właściwości jezdne auta z oponami zimowymi? Różnice są niewielkie. Trochę zmniejsza się precyzja prowadzenia, słabsze jest trzymanie boczne na suchej nawierzchni.

8. Na której osi powinny znajdować się opony z głębszym bieżnikiem? W autach przednionapędowych – z powodu lepszej trakcji i krótszej drogi hamowania – na przedniej osi. W autach tylnonapędowych – ze względu na trakcję i trzymanie kierunku – na tylnej osi.

9. Kiedy powinniśmy zmienić opony na letnie? Jeśli zaczyna robić się ciepło, lepiej poczekać z wymianą jeszcze około dwóch tygodni – wiosną często zdarzają się nagłe kilkudniowe nawroty zimy; poza tym, unikniemy kolejek w warsztatach wulkanizacyjnych.

10. W jaki sposób należy przechowywać opony zimowe? Należy umyć i wysuszyć koła i podnieść ciśnienie w oponach. Koła powinny leżeć w ciemnym i chłodnym miejscu. Opony na felgach należy przechowywać w pozycji leżącej (jedno koło na drugim). Opony bez felg powinny stać (nigdy wisieć) i co miesiąc należy obracać je o 90 stopni.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij