[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Pasy bezpieczeństwa - po co je zapinać?

Pasy bezpieczeństwa to podstawa podstaw – zapinaj je zawsze, bo nawet ostrzejsze hamowanie może pozbawić Cię zębów.  

BMW X3

Poduszki powietrzne, zagłówki, pochłaniająca energię kinetyczną kolumna kierownicy – bez zapiętych pasów bezpieczeństwa żaden z tych elementów nie zadziała prawidłowo. „Nawet przy ostrym hamowaniu lub niewielkiej kolizji niezapięty pasażer czy kierowca auta mogą odnieść obrażenia – otarcia naskórka czy rany tłuczone to najlżejsze z nich, zdarzają się nawet złamania kości twarzoczaszki czy kończyn górnych” – mówi kierownik Katedry Medycyny Sądowej we Wrocławiu dr hab. n. med. Tomasz Jurek. Zapięte pasy podczas wypadku mogą teoretycznie złamać obojczyk czy żebro, ale w porównaniu do np. złamanego kręgosłupa te obrażenia są niewspółmierne. Aha, i pamiętaj, że pasy ratują życie tylko raz i nawet po stłuczce muszą zostać wymienione.  

REKLAMA

Rzeczy dotyczące pasów bezpieczeństwa, które powinieneś wiedzieć:
> O 10% mniej mężczyzn niż kobiet zapina w samochodzie pas bezpieczeństwa
> Zapięte pasy bezpieczeństwa o połowę zmniejszają ryzyko śmierci lub poważnych obrażeń
> Przy 50 km/h ciało człowieka jest wyrzucane z fotela z siłą jednej tony
> Niezapięcie pasów 30 razy zwiększa ryzyko wypadnięcia z auta, ryzyko śmierci jest wtedy 4 razy większe – aż 3 na 4 osoby, które zostają wyrzucone z auta giną. Tylko 0,5% wypadków kończy się za to pożarem auta lub wpadnięciem pojazdu do wody
> Do 75% wypadków dochodzi w bliskiej odległości od domu, a do 80% przypadków śmierci doszło w samochodach, które jechały z prędkością do 64 km/h
> 48 km/h - uderzenie w deskę rozdzielczą z taką prędkością równa się upadkowi z wysokości 3. piętra

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij