[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Philips oferuje LED-owe zamienniki halogenów

Na rynku pojawiły się zamienniki żarówek halogenowych, wykonane w technologii LED. Są bardziej skuteczne, ale... wciąż nielegalne na drogach publicznych.

Światła samochodu Światła samochodu, fot. Philips

Retrofitowe lampy Ultinon LED, oferowane przez Lumileds Polska, producenta i dystrybutora produktów Philipsa, współpracują z optyką reflektorów halogenowych. Jak podaje producent, charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem, w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi.

Światło emitowane jest przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 Kelwinów, zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philipsa o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą.

REKLAMA

REKLAMA

LED-owe zamienniki halogenów LED-owe zamienniki halogenów, fot. Philips

Technologicznie, kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philips – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200 procent) i jeszcze wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością – ok. 12 lat, ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.

Lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie posiadają homologacji drogowej, przez co zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Dla kogo w takim razie są przeznaczone?

REKLAMA

LED-owe zamienniki halogenów LED-owe zamienniki halogenów, fot. Philips

- W warunkach europejskich jest to doskonałe źródło światła dla samochodów startujących w rajdach czy wyścigach na zamkniętych torach. Świetnie sprawdzają się również na imprezach pojazdów off-roadowych. Zwykli użytkownicy dróg mogą jednak także przekonać się o zaletach retrofitów, montując ich odmianę przeznaczoną do oświetlenia kabiny zamiast tradycyjnych żarówek – mówi Piotr Wajszczyk z Lumileds Polska.

Sugerowana cena detaliczna kompletu lamp Ultinon LED to 500 zł brutto, więc nie są to tanie rzeczy, choć ich żywotność szacowana jest na 5 tys. godzin, a pobór energii o 80 proc. mniejszy niż w klasycznych halogenach.

REKLAMA

REKLAMA

Retrofitowe lampy Ultinon LED, oferowane przez Lumileds Polska, producenta i dystrybutora produktów Philipsa, współpracują z optyką reflektorów halogenowych. Jak podaje producent, charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem, w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi.

Światło emitowane jest przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 Kelwinów, zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philipsa o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą.

REKLAMA

Retrofitowe lampy Ultinon LED, oferowane przez Lumileds Polska, producenta i dystrybutora produktów Philipsa, współpracują z optyką reflektorów halogenowych. Jak podaje producent, charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem, w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi.

Światło emitowane jest przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 Kelwinów, zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philipsa o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij