[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Regeneracja turbin i innych części: Sposób na tanią naprawę

Jeśli chcesz taniej naprawić auto, zleć regenerowanie niektórych części lub kup takie w serwisie. Oszczędzisz nawet 75% ceny.     

Opel Astra 1.6 SIDI Turbo

KTÓRE CZĘŚCI SIĘ REGENERUJE
1. Silniki i ich osprzęt. Najczęściej są to głowice, elementy układu wtryskowego oraz turbosprężarki.
2. Przekładnie kierownicze i pompy wspomagania kierownicy.
3. Chłodnice, pompy cieczy chłodzącej i sprężarki klimatyzacji.
4. Sterowniki elektroniczne, alternatory i rozruszniki.
5. Opony (bieżnikowanie).
6. Katalizatory i filtry cząstek stałych  

GDZIE JE KUPIĆ
W autoryzowanych stacjach obsługi lub w niezależnych sieciach hurtowni (np. Intercars lub Fota). Najdłużej działającym programem wymiany części może pochwalić się VW, dziś obejmuje on wszystkie marki koncernu. Regenerowane części oferują także Peugeot, Citroën, Ford, Mercedes i Opel, a od niedawna także Nissan. W Polsce działa również mnóstwo firm, które specjalizują się w regenerowaniu części powierzonych przez klientów.

REKLAMA

JAK TO DZIAŁA
Żeby kupić regenerowaną część, trzeba oddać własną, zużytą. ASO zwracają uwagę głównie na to, czy oddawana im część jest oryginalna. Hurtownie sprzedają klientowi regenerowany element, a za ten, który przyjmują zwracają część pieniędzy, gdy ustalą czy nadaje się on do regeneracji. Zaletą części regenerowanych, oprócz niskiej ceny, jest ich natychmiastowa dostępność. Jeśli zaś regenerację zlecamy sami, musimy czekać na wykonanie usługi kilka dni.

ILE ZAPŁACISZ
Nowa turbosprężarka do Passata 2.0 TDI kosztuje ok. 7 tys. zł, a zamiennik 3,2 tys. zł. Na „turbo” regenerowane fabrycznie wydasz ok. 5 tys. zł. Za regenerację turbosprężarki wymontowanej z Twojego auta zapłacisz ok. 1,1 tys. zł. Różnice cenowe są więc ogromne. W każdym przypadku otrzymujesz gwarancję – czasem na rok, czasem na dwa lata.

CO Z JAKOŚCIĄ
Regenerowane części z ASO można traktować na równi z fabrycznie nowymi. Regeneracja oznacza w ASO tak naprawdę wymianę zużytej części na nową (chodzi o utylizację starych części). Zdaniem rzeczoznawcy Artura Dzierży części regenerowane przez niezależne warsztaty bardzo różnią się jakością. Wszystko zależy od zakresu naprawy i zastosowanych podzespołów. Nie polecamy zakupu regenerowanych podzespołów, które mają wpływ na bezpieczeństwo, np. opon z nieznanego źródła.     

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij