Inwestycja w samochód klasyczny zwraca się zawsze. Przypomnieć warto, że obecnie najdroższe samochody na świecie to właśnie te klasyczne sprzedawane na aukcjach. Są wśród nich w większości wyjątkowe modele Ferrari, ale także auta innych marek, mniej luksusowe i tańsze, a które mogą stać się wyjątkowymi youngtimerami. I warto je kupić właśnie teraz zanim ich ceny poszybują w górę.
Według prognoz firmy Knight Frank, w najbliższych 10 latach tylko złoto zyska na wartości więcej nić klasyczne samochody. Według tego raportu samochody mają zyskać nawet 395% wartości. To więcej niż dzieła sztuki (199%) czy nieruchomości.
Przed zakupem samochodu z potencjałem na klasyka warto nie tylko dokonać rutynowej kontroli (jak przez zakupem zwykłego samochodu) na stacji diagnostycznej ale warto dokładnie przestudiować historię auta, wypadkową przeszłość, ilość właścicieli i, co najważniejsze, zgodność wyposażenia samochodu z numerem nadwozia (VIN).
Po zakupie auta, które ma ponad 25 lat (są wyjątki dla aut bardzo wyjątkowych) możemy ubiegać się o zarejestrowanie go jako samochodu zabytkowego, czyli na tzw. żółte blachy. Dzięki takiemu zabiegowi auto będzie mogło poruszać się już zawsze na jednym przeglądzie (jest on bezterminowy), kierowca będzie mógł liczyć nawet na 70% zniżki na ubezpieczenie OC u niektórych ubezpieczycieli, a polisa nie musi mięć ciągłości (auto może stać w garażu nieubezpieczone) i można ją wykupić na krótszy okres (np. na miesiąc lub kilka miesięcy).
Wybraliśmy dla Was 10 samochodów, które jeszcze nie tak dawno temu były tanimi i popularnymi autami na polskich drogach, ale z czasem zaczynają nabierać wartości kolekcjonerskich. Te auta naprawdę potrafią już teraz kosztować krocie (kolejność losowa).
1. Mercedes-Benz C124 |
![]() |
1. Mercedes-Benz C124
C124, czyli odmiana coupe popularnego "Balerona" W124, to samochód o iście klasycznej linii, długim nadwoziu i prostych kształtach. Do tego model ten występował z wieloma silnikami i zazwyczaj w bardzo bogatym wyposażeniem (pełna elektryka szyb i foteli, podgrzewanie foteli, el. podajniki pasów, szyberdach, automatyczna klimatyzacja itp.). Najbardziej pożądane są oczywiście auta z silnikami 6-cylindrowymi. Najmocniejszą odmianą początkowo był silnik 3.0 R6 180 KM, który później zastąpiono jego 24-zaworową wersją o mocy 220 KM, a po face liftingu (wprowadzony wtedy nazwę klasa E coupe) - 3.2 R6 o mocy 220 KM.
Ceny na otomoto wersji z silnikiem R6 - od 9 500 zł do 43 900 zł