Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Uwaga, do Czech tylko na zimówkach!

Test opon Jedną z najważniejszych rzeczy jest przyczepność na śniegu. Mercedes C 280 z tylnym napędem bezbłędnie wychwytuje wszelkie różnice między oponami.

Prawo o ruchu drogowym w większości krajów europejskich stanowi, że "wyposażenie pojazdu silnikowego winno być dostosowane do warunków pogodowych." Do połowy kwietnia w wielu państwach, m.in.: Austrii, Szwecji, Słowenii, Słowacji, Chorwacji, Estonii na Litwie i Łotwie jest wprowadzany obowiązek zmiany opon na zimowe.

Szwajcarzy nakładają na kierowców wysokie kary pieniężne za "utrudnianie ruchu na zimowych drogach z powodu stanu opon." W Niemczech kierowcy podróżujący po błotnistych lub zaśnieżonych nawierzchniach samochodem bez opon zimowych mogą spodziewać się mandatu oraz punktów karnych. Brak takich opon na czeskich drogach także będzie karany wysokim mandatem.

Optymalna przyczepność na śniegu i lodzie możliwa jest dzięki odpowiednio przygotowanemu wzorowi bieżnika, lamelom, czyli specjalnym rowkom stosowanym  w oponach zimowych oraz optymalnemu składowi mieszanki, z jakiej wykonano taką oponę.

Źródło: Continental

 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij