[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Uwaga na nieprawidłowe naprawy przednich szyb

Producenci i eksperci motoryzacyjni ostrzegają przed coraz częstszymi niewłaściwymi naprawami przednich szyb, wynikającymi z coraz większej liczby wbudowanych w nie technologii.

NA ZASADZIE PARY OCZU Kamery systemu EyeSight są umieszczone po bokach lusterka wstecznego, a całość działa na zasadzie pary oczu. System może jednocześnie śledzić niezliczoną liczbę obiektów, szacując odległość do nich w wyniku porównania obrazów z obydwóch kamer – im coś jest bliżej, tym jego przesunięcie jest większe. Przykład obok: lewa kamera będzie miała pieszego po prawej stronie swojego obrazu, prawa zaś po lewej. Ciekawe, że do śledzenia świata wystarczają kamery o stosunkowo niewysokiej rozdzielczości.

Jak podaje Nissan, co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie ze względu na zwiększającą się liczbę technologii wspomagających kierowcę.

Eksperci alarmują. Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb, uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach.

Tak twierdzą m.in. eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie.

Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.

REKLAMA

Firma Nissan uważa, że liczba ta jeszcze wzrośnie – uderzając po kieszeni ubezpieczycieli i kierowców – ze względu na coraz większą popularność umiejscowionych w szybie przedniej technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Na tych naprawach nie warto oszczędzać, bo tylko sieć autoryzowanych serwisów zapewni szybkie i niedrogie rozwiązania, gwarantując jednocześnie, że samochody będą wracały do klientów po naprawie w optymalnym stanie.

Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.

Są to m.in. systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła.

Nowością wśród tego typu technologii jest ProPILOT, rozwiązanie Nissana, które zostanie wprowadzone w nowej generacji modelu LEAF oraz w crossoverze Qashqai wiosną 2018 roku. Działanie technologii ProPILOT zależne jest od kamer i czujników zlokalizowanych w szybie przedniej.

Ponad 40 proc. wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90 proc. wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu.

W tej chwili w samochodach jest więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek wcześniej – w ciągu ostatnich 17 lat ta powierzchnia wzrosła o ponad 15 proc. Jednak relatywnie ilość szkła się zmniejsza, ponieważ szyby są cieńsze: grubość szyb w niektórych przypadkach zmalała do 4 mm w celu zmniejszenia ogólnej masy pojazdu i obniżenia emisji CO2.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij