Jak podaje Nissan, co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie ze względu na zwiększającą się liczbę technologii wspomagających kierowcę.
Eksperci alarmują. Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb, uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach.
Tak twierdzą m.in. eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie.
Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.