Choć vany pokroju C4 Picasso czy Scénica są z zewnątrz nieduże, ich wnętrza mają tyle udogodnień, że dla rodzin z dziećmi mogą być lepsze niż kombi. Którego z nich wybrać?
Bardziej praktyczny system składania foteli, większa kabina Wnętrze przeciętnej jakości, droższe części
Werdykt: Citroën jest lepszy tylko jeśli często składasz siedzenia. W każdej innej sytuacji warto szukać Scénica.
REKLAMA
REKLAMA
Polecamy wersję
W C4 Picasso najlepiej spisze się mało awaryjny silnik 1.6 HDI o mocy 109 KM (od 2012 r. – 112 KM). Nie warto porywać się na mocniejszego diesla 2.0 (136 KM), bo jest droższy, a dynamiczniejszy tylko o włos.
Niech stanie się jasność! Tak Citroën mógłby reklamować Picasso. Dzięki ogromnej przedniej szybie wnętrze jest świetnie doświetlone (takie „akwarium” na pewno spodoba się dzieciom), poprawia też widoczność.
REKLAMA
REKLAMA
Największa wada
Przeciętna jakość niektórych elementów kabiny (tapicerka na siedzeniach szybko się roluje, ozdobne elementy wykończenia łamią się lub odpadają). Picasso, o dziwo, nie zachwyca też komfortem jazdy.
Citroën w ostatnich latach poprawił jakość, dlatego lepiej poszukać nowszych egzemplarzy. Do sprawdzenia – zawieszenie, działanie świateł hamulcowych i tarcz. Uwaga na przeglądzie, spaliny mogą przekraczać normy.
REKLAMA
REKLAMA
Koszty utrzymania
C4 Picasso 1.6 HDI jest ultraoszczędne. W trasie da się osiągnąć spalanie poniżej 5 l/100 km, w mieście będzie to 7 z kawałkiem. Za to ceny części nie są niskie. Amortyzator kosztuje powyżej 250 zł, sprzęgło – 460 zł.
W Scénicu też najlepiej sprawdzi się diesel o nieprzesadzonej pojemności 1,5 l i mocy 105 KM. Ma wystarczające osiągi (12,4 s do setki – o 0,1 s szybciej niż Picasso 1.6 HDI). Od 2011 r. wersja 1.5 dCi ma 110 KM.
REKLAMA
REKLAMA
Renault Scenic - największa zaleta
Bezpieczna konstrukcja, dużo poduszek powietrznych, schowków i uchwytów, które zmniejszają ryzyko oberwania po głowie jakimś przedmiotem. Scénic ma też skuteczne hamulce i bezpiecznie się prowadzi.
Słabo opisane przyciski, niepraktyczna obsługa systemu audio (trzeba się przebijać przez menu na małym ekranie). Za każdym razem kiedy korzystasz z radia informacje zajmują połowę wyświetlacza.
REKLAMA
REKLAMA
Renault Scenic - co sprawdzić kupując
Wg Dekry Scénic to najbardziej niezawodny van w kategorii przebiegu 50-100 tys. km. Skontrolować warto hamulce (tarcze i okładziny). Kontrolki mogą się włączać i wyłączać bez powodu.
Tak jak Citroën, Scénic punktuje niskim zużyciem paliwa – na przejechanie 100 km wydamy około 33 zł. Renault ma tańsze części – za amortyzator zapłacimy około 70 zł mniej niż u konkurenta.
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.
Toyota działa prężnie w temacie napędów hybrydowych, a w kwestii pojazdów elektrycznych stawia na ogniwa wodorowe. Tymczasem w Australii pojawiła się w pełni elektryczna Toyota Land Cruiser. Jak to możliwe?
Przedostatni etap Rajdu Dakar 2021 został skrócony o 50 km przez złe warunki pogodowe, ale wyzwań i tak nie brakowało. Ekipa ORLEN Team jest już o włos od historycznego sukcesu.
Dacia Bigster Concept to 4,6-metrowy SUV segmentu C, który pojawi się w ofercie marki w najbliższych latach. Oprócz tego Dacia zapowiada przed rokiem 2025 dwa inne nowe modele.
Powrót kultowego Renault 5 to jedna z najciekawszych informacji ostatnich dni. Napęd elektryczny i design w stylu retro, a także „rozsądna cena” mają przyciągnąć klientów do salonów jeszcze przed 2025 rokiem.
Skoda Enyaq wchodzi do polskiej oferty i poznaliśmy już jej ceny. Pierwszy elektryczny SUV marki, bliźniaczy z Volkswagenem ID.4, dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora.
Volkswagen Golf od zawsze był punktem odniesienia dla innych producentów kompaktów. Generacja 7. jest niezawodna i wyróżnia się niskimi kosztami eksploatacji.
Dzisiaj zawodnicy Rajdu Dakar 2021 pokonali trasę etapu 10. z Noem do Al-ula, liczącą 583 km, w tym 342 km odcinka specjalnego. Ekipa ORLEN Team pokazała świetną jazdę – Przygoński wciąż jest czwarty.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze