Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Wycieraczki skaczą i nie działają poprawnie - co robić?

Kupiłeś nowe, drogie wycieraczki, które skaczą i mażą po szybie... Oto sześć sposobów na to, by działały jak trzeba.

Wycieraczka

Zlokalizuj przyczynę złej pracy wycieraczek.
1. Umyj szybę przeznaczonym do tego środkiem. Nawet niewielka ilość tłuszczu może sprawić, że woda nie będzie zbierana z całej powierzchni szyby. W prawidłowej pracy wycieraczek mogą też przeszkadzać resztki szamponu pozostałe po wyjeździe z myjni lub wosk stosowany do zabezpieczenia karoserii auta. Kiedy dokładnie odtłuścisz i oczyścisz szybę oraz wycieraczki, wytrzyj je do sucha – np. ściereczką z irchy.
2. Nie oszczędzaj na płynie do spryskiwaczy. Najtańsze (zwłaszcza zimowe) zawierają nieraz substancje, które mogą rozpuszczać gumę. Zbyt duża ilość „agresywnych” związków powoduje, że wycieraczka, choć wygląda normalnie, nie wyciera jak trzeba.
3. Sprawdź, czy szyba nie jest porysowana. Nawet jeżeli stara wycieraczka pracowała nieźle, nowa – kiedy trafi na nierówności – musi się „ułożyć”.
4. Nigdy nie uruchamiaj wycieraczek „na sucho”. Na ich styku z szybą gromadzi się m.in. piasek, który w najlepszym wypadku trwale uszkodzi gumę wycieraczki, w najgorszym porysuje szybę i spowoduje konieczność jej wymiany.
5. Sprawdź, czy kąt przylegania wycieraczki do szyby jest właściwy. Powodem złego ustawienia tego kąta mogą być kolizje, w których brało udział Twoje auto lub niepasujące ramię wycieraczki. Ramię może być też przekrzywione wskutek wciskania pióra „na siłę” przy montażu. Najczęściej jednak przyczyną jest źle dobrany adapter – plastikowa spinka mocująca pióro wycieraczki do ramienia.
6. Nie uruchamiaj wycieraczek, gdy są przymarznięte do szyby – guma może się zerwać, a silnik napędu wycieraczek spalić (wymiana jest droga). Osłabieniu mogą też ulec przeguby dźwigni przekazujących napęd od silnika do ramienia wycieraczki. Jeżeli mimo wszystko wycieraczki nadal mażą lub pracują skokowo, znaczy to, że wybrałeś towar z bardzo „niskiej półki” lub trafiłeś na wybrakowany produkt.

Nie wymieniaj samych gumek

Każdy producent stosuje typowe dla siebie mocowanie do ramienia, typowy dla siebie stelaż i typową dla siebie gumkę. Elementy te, by mogły razem skutecznie pracować, muszą do siebie pasować. Nie istnieje jeden rodzaj gumki, który gwarantuje pewne zamocowanie oraz właściwą pracę w każdym modelu wycieraczki. Jedynie wtedy możemy dokonać bezpiecznej wymiany, gdy mamy do czynienia z gumkami przeznaczonymi do danego modelu auta z konkretnego roku produkcji, jak np. w wypadku niektórych modeli Fiata lub Alfy Romeo z lat dziewięćdziesiątych, gdzie fabrycznie stosowane było pióro zintegrowane z ramieniem.

Według portalu www.wycieraczki-samochodowe.edu.pl 70% kupujących nowe wycieraczki wybiera płaskie pióra, pozostali – przegubowe
Płaskie pióra są lepsze
plus dociskanie do szyby całą powierzchnią
plus spoiler zintegrowany z wycieraczką na całej długości
plus większa odporność na warunki atmosferyczne
plus mniejsza masa
plus nowoczesny wygląd
minus wyższa cena zakupu
minus nie dają się zamontować do niektórych modeli samochodów

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij