[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Wymiana uszczelki pod głowicą - jakie są objawy?

Uszkodzona uszczelka pod głowicą może być przyczyną dalszych, poważnych awarii. Biały nalot pod korkiem oleju? Kipiący płyn chłodniczy? Silnik "dymi" na biało? "To na pewno uszczelka pod głowicą" - krążą takie opinie. Jednak niekoniecznie są to objawy uszkodzonej uszczelki. Zobacz, jak wykryć tę usterkę i ile kosztuje jej naprawa.

Klucze w ręku

Na początek kilka słów teorii. Czym jest uszczelka pod głowicą i jakie jest jej zadanie? Umieszczona jest między głowicą a blokiem silnika i ma za zadanie utrzymywać poziom kompresji i płynów na odpowiednim poziomie. Zazwyczaj składa się ona z kilku warstw materiałów, np. kompozytów, stali lub innego metalu. W mocnych samochodach stosuje się uszczelki miedziane, dla lepszego odprowadzania ciepła.

Uszczelka pod głowicą ma bardzo trudne warunki pracy. Musi znosić wysokie ciśnienia (nawet do 2000 barów) i duże wahania temperatur (od ujemnych do kilkaset stopni Celsjusza).

REKLAMA

Gdy silnik nie jest przeciążony (np. ekstremalnymi modyfikacjami) i jest użytkowany zgodnie z zaleceniami, uszczelka spełnia swoje zadanie przez długie lata. Jeśli natomiast temperatura pracy jednostki jest zbyt wysoka, wówczas zaczyna się problem. Silnik może się przegrzać z wielu powodów i niekoniecznie musi to być spektakularny "wybuch" płynu chłodniczego i białe kłęby dymu spod maski. Jednostka może przegrzewać się np. przez długotrwałe spalanie stukowe, czego zauważyć się po prostu nie da. Skutkiem jest dostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania.

Jeśli nie jesteśmy pewni, że faktycznie do wymiany nadaje się uszczelka pod głowicą, najlepiej udać się do sprawdzonego warsztatu, gdzie mechanicy dokładnie zdiagnozują problem. Jeśli już zapadnie decyzja o naprawie trzeba uzbroić się w cierpliwość i niestety mocno wycisnąć nasz portfel. To poważny zabieg, który wymaga demontażu wielu części (np. napędu rozrządu). Sama uszczelka nie jest droga (kilkadziesiąt do kilkuset złotych), ale trzeba do tego doliczyć obowiązkowe planowanie głowicy (100-400 zł) kontrolę i ewentualną wymianę lub czyszczenie prowadnic, uszczelniaczy i gniazd zaworowych oraz naturalnie robociznę, która może wynieść nawet 1000 zł. Koszt całej wymiany może sięgnąć nawet 3000 zł!

Jednak zanim podejmiesz jakiekolwiek działania związanie z wymianą uszczelki pod głowicą, dokładnie zdiagnozuj problem. Może okazać się, że objawy, które podejrzewacie, że są "przedsmakiem" katastrofy mogą okazać się trywialne. Dobra diagnoza pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij