Gdzie kupować?
Mówi się, że w małym salonie w niewielkich miasteczkach każdy klient jest na wagę złota, ale to nieprawda – wcale nie otrzymasz tam lepszej oferty. Lepiej szukaj auta w dużym salonie – im większy, tym większe ma możliwości. W skali roku, przy dużej sprzedaży aut, kilka tysięcy złotych rabatu więcej duży salon łatwiej „przełknie”.
Jak negocjować?
Wygrażając, że pójdziesz do konkurencji nie wymusisz lepszej oferty. Więcej osiągniesz, zadając rzeczowe i konkretne pytania – wielu klientów nie wie, że oprócz rabatu mogą dostać też lepsze wyposażenie. Jeżeli będziesz dobrze negocjował, podgrzewane fotele czy tempomat dołożą Ci gratis.
Spieszyć się czy poczekać?
Wyprzedaże modeli poprzedniego rocznika trwają do czasu aż opustoszeją salonowe parkingi. Ponieważ auta te zostały już wyprodukowane, musisz brać to, co jest – wybór jest mocno ograniczony. W grudniu oferowanych aut będzie więcej, ale ceny nie aż o tyle niższe jak po Nowym Roku. Możesz poczekać do końca stycznia – wtedy importerzy zwiększają rabaty, aby pozbyć się starych aut, których postój na placu kosztuje. Za to wybór będzie już mniejszy.
![]() |
|
Stara cena - 79 300 zł Nowa cena - 68 990 zł Peugeot oferuje model 2008 z rocznika 2014 w wersji Active i Allure (bogate wyposażenie) taniej o 13% wartości samochodu. |
|
![]() |
|
Stara cena - 73 900 zł Nowa cena - 64 900 zł Renault Mégane wkrótce doczeka się następcy – obecną generację kupisz z rabatem 9000 zł plus 3 tys. zł, jeżeli oddasz swoje stare auto. |
|
![]() |
Stara cena - 121 400 zł Nowa cena - 97 000 zł Nowy, lepszy VW Passat stoi już w salonach, więc do zakupu niesprzedanych modeli starej wersji (B7) ma zachęcić ponad 20 tys. zł rabatu. |
Komentarze
auto motor i sport, 2015-01-15 15:04:35
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?