[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

Citroen

Rozwiń
André Citroën, założyciel firmy, kiedy pracował w Łodzi w zakładach tekstylnych, zafascynował się kołami zębatymi o daszkowym uzębieniu. Koła były drewniane, ale Andre zastanawiał się jak działałyby zrobione ze stali. W 1904 roku opatentował stalowe koła z podwójnym uzębieniem daszkowym. Tak zaczynała się historia marki z podwójnym daszkiem w logo.
Koła zębate Citroena montowano m. in. w Titanicu i samochodach Rolls-Royce. Po wizycie w amerykańskiej fabryce Forda, Citroen postanowił zainwestować w motoryzację. I tak 28 maja 1919 roku powstał pierwszy Citroën Typ A. Kolejne lata to ciągły rozwój marki i zdobycie większości rynku motoryzacyjnego we Francji. W 1921 roku wyprodukowano 20 tys. aut, co przekroczyło łączną produkcję Peugeota i Renault. W 1928 roku w Warszawie powstała montownia samochodów Citroena. Był to początek przyszłej wielkoseryjnej produkcji. W późniejszych latach otwierano nowe oddziały firmy w całej Europie. W 1930 roku po raz pierwszy wprowadzono silnik diesla. Po wojnie w zmęczonej i wynędzniałej Europie było ogromne zapotrzebowanie na małe i tanie auta. W 1949 roku do produkcji wszedł mały 2CV (tzw. kaczka). Ten model był produkowany aż przez 41 lat i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnym autem Citroena. W 1955 roku zaprezentowano kolejną legendę - model DS. Była to całkowita innowacja pod względem stylistycznym i technologicznym. Auto miało opływowe nadwozie i łagodne kształty. Zastosowano zawieszenie hydropneumatyczne, hamulce tarczowe, półautomatyczną skrzynię biegów i skrętne reflektory. To było coś, czego jeszcze nigdy wcześniej nie widziano. W 1974 roku zaprezentowano następce - model CX. Spotkał się równie wielkim entuzjazmem co jego poprzednik. W tym samym roku firma miała ogromne problemy finansowe i tak zdecydowano się na połączenie Citroena i Peugeota - powstał koncern PSA. Firmy pozostały oddzielne, ale wiele drogich podzespołów jest wspólnych. W 2001 roku pojawił się Citroen C5 - nowoczesny odpowiednik legendarnego DS-a. Jednak nie uzyskał on takiej popularności jak legenda. W 2005 roku spróbowano ponownie z modelem C6, ale bez większych sukcesów. Legendarna linia DS powróciła w 2009 roku, jednak tym razem oznacza prestiżowe i ekskluzywne odmiany zwykłych Citroenów. Dziś Citroen sprzedaje kilkaset tysięcy aut rocznie.

Testy samochodów marki Citroen

DS3 - tu chodzi o styl Pierwsza jazda 8 lipca 2016, 10:42

DS3 - tu chodzi o styl

DS3 jest na rynku od sześciu lat. Mimo młodego wyglądu przyszedł czas na face-lifting. Sprawdzamy, co się zmieniło.

Citroen C5 II Testy samochodów używanych 10 października 2015, 10:00

Używany Citroen C5 II (2007-): Opinie, ceny

Citroen C5 drugiej generacji jest już na rynku 7 lat i na razie nie doczekał się następcy. Czy warto kupić używany egzemplarz? Jedno wiemy na pewno, Citroen C5 II cieszy się lepszą opinią niż VW Passat.

Klasyczny Citroen DS 23 z 1972 roku i współczesny DS 5 Testy porównawcze 15 sierpnia 2015, 08:00

Klasyczny Citroen DS 23 z 1972 roku i współczesny DS 5

Ze świecą szukać drugiego takiego egzemplarza. Citroen DS, którego udało nam się znaleźć od nowości jeździ w Polsce. Postanowiliśmy sprawdzić, jak po 42 latach sprawuje się to auto i jak wygląda w zestawieniu z nowym DS 5.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Citroen

Citroen C5 Aircross Wydarzenia 25 maja 2018, 12:22

Citroen C5 Aircross - wreszcie w Europie

Citroen C5 Aircross, pokazany ponad rok temu w Chinach, w końcu będzie dostępny również dla europejskich klientów. Co kryje w sobie bliźniak Peugeota 3008?

Citroen Berlingo - Poznań Motor Show 2018 Wydarzenia 9 kwietnia 2018, 13:04

Citroen Berlingo - Poznań Motor Show 2018

Na targach motoryzacyjnych Poznań Motor Show Citroen zaprezentował nową generację Berlingo. To najbardziej efektowny z "trojaczków" koncernu PSA.

Citroen Berlingo (Genewa 2018) Wydarzenia 7 marca 2018, 09:39

Citroen Berlingo (Genewa 2018)

Citroen Berlingo to pierwszy i najbardziej efektowny z "trojaczków", który zadebiutował w nowej odsłonie. Oficjalna prezentacja bliźniaka Opla Combo i Peugeota Riftera odbyła się na salonie samochodowym w Genewie.

REKLAMA