Ferrari 488 GTB

Ocena:
5
(, )

Zastosowana w tym aucie V-ósemka turbo spisuje się tak świetnie, że nawet miłośnicy wolnossących silników mogą nawrócić się na nową wiarę i przekonać do tego rodzaju jednostek napędowych. Zamiast turbodziury jest bezpośrednia reakcja na gaz i w każdej chwili mnóstwo momentu napędowego do dyspozycji kierowcy. Tylko zużycie paliwa okazuje się za duże.

Nadwozie
  • bardzo sztywne nadwozie, dostateczna ilość miejsca w kabinie i wystarczająco pojemny bagażnik
  • nierówne szczeliny pomiędzy elementami karoserii, trudny w obsłudze system komputerowy
Napęd
  • świetna reakcja na gaz, zachwycająca dynamika, bardzo dobre osiągi, nadzwyczaj szybko zmieniająca przełożenia dwusprzęgłowa skrzynia biegów
  • lekkie szarpanie przy spadku obrotów
Bezpieczeństwo
  • niezwykle sprawne hamulce, efektywne ESP z pięcioma stopniami regulacji, bardzo dobre trzymanie kierunku jazdy na wprost
  • skromna liczba poduszek powietrznych
Komfort
  • zaskakująco wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, możliwość regulacji natężenia dźwięku silnika
  • głośne szumy od wiatru
Właściwości jezdne
  • ekstremalnie bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, nadzwyczajna zwinność, neutralne zachowanie w zakrętach, bardzo dobra trakcja
Eksploatacja