Mercedes Benz AMG GT S

Ocena:
4
(, )

To pierwszy cywilny Mercedes, który na torze prowadzi się tak precyzyjnie. Jest szybki, ale nie wściekły, przewidywalny nawet w sportowych trybach jazdy i w mało doświadczonych rękach. Inżynierowie postawili na osiągi, ale nie zapomnieli o komforcie. W końcu od auta tej klasy wymaga się, by kierowca po dniu spędzonym na torze wrócił do domu wygodnie.

Eksploatacja
  • bogate wyposażenie
  • tylko roczna gwarancja, z kolejnym rokiem darmowych napraw, wysokie żużycie paliwa
Właściwości jezdne
  • nisko położony środek ciężkości, dobre rozłożenie masy, precyzyjny układ kierowniczy, wyraźnie odczuwalne tryby jazdy od Comfort po Race
Komfort
  • dobra pozycja za kierownicą, świetne brzmienie
  • nieergonomiczne ułożenie dźwigni zmiany biegów i przełączników na konsoli środkowej
Bezpieczeństwo
  • imponująca skuteczność hamulców, mnogość systemów wspomagających bezpieczeństwo kierowcy
Napęd
  • dobra trakcja, szybka dwusprzęgłowa skrzynia, duża łatwość wkręcania się na obroty, imponujące brzmienie silnika
Nadwozie
  • sztywne i lekkie nadwozie, zgrabne, dwumiejscowe GT z przestronną kabiną i sporym bagażnikiem
  • wysoki próg drzwi, utrudnione wysiadanie