REKLAMA

Audi

Rozwiń
Historia marki Audi sięga jeszcze XIX wieku, ale nazwa "Audi" (łac. słuchać, nasłuchiwać) pojawiła się dopiero w 1910 roku, kiedy August Horch założył przedsiębiorstwo "Audi Automobilwerke GmbH". Pierwszym modelem wyprodukowanym pod nazwą Audi był Type A z 1910 roku. Był luksusowym autem typu "Sport-Phaeton" z odkrytym dachem i 22-konnym silnikiem. Do 1932 roku, kiedy Audi przekształciło się w Auto Union, marka wyprodukowała jeszcze takie modele jak: Type B, Type C, Typ K, czy Typ M z sześciocylindrowym silnikiem.
Dzisiejsze logo, czyli cztery pierścienie pojawiło się w 1932 roku, które oznaczało połączenie czterech firm: Audi, Horch, Wanderer i DKW. Właśnie wtedy powstała nazwa Auto Union. To właśnie ta firma zleciła Ferdynandowi Porsche skonstruowanie samochodu wyścigowego, który mógłby konkurować z Mercedesami. Tak powstał P-Wagen, który początkowo miał 16 cylindrów i 260 KM, a później 300 KM. W 1934 Hans Stuck von Villiez, kierując P-Wagenem, pobił na berlińskim torze Avus rekord w jeździe godzinnej osiągając średnią prędkość 216,7 km/h. II Wojna Światowa zahamowała produkcję aut osobowych w Auto Union, produkowano jedynie pojazdy militarne. Po wojnie firma znajdowała się w strefie sowieckiej. W dawnej fabryce Horcha w Zwickau, na granicy z Polską, NSU, które połączyło się z Auto Union, produkowało Trabanta. Pod koniec lat 50. Auto Union zostało w całości przejęte przez spółkę Daimler-Benz AG. W 1964 roku VW odkupił część akcji i rok później powstał pierwszy powojenny samochód z czterema pierścieniami w logo - DKW F102. W 1968 roku zaprezentowano całkiem nowy, samodzielnie zaprojektowany przez Audi model 100. 1 stycznia 1985 roku Audi NSU Auto Union AG przyjęło nazwę AUDI AG. W tym samym czasie przedsiębiorstwo przeniosło siedzibę z Neckarsulm do Ingolstadt. W tej formie i miejscu firma istnieje do dzisiaj. Audi, w koncernie VW, od lat 2000 tworzy nowe modele Seata i Lamborghini. Dziś firma Audi znana jest przede wszystkim ze słynnego napędu quattro oraz mocnych silników diesla. Audi jest jedną z niewielu firm, które produkuje zarówno małe samochody miejskie (A1 i A3) i supersportowe (R8).

Testy samochodów marki Audi

Audi Q7 Testy samochodów używanych 28 grudnia 2020, 06:00

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Rozmiar XXL

Audi Q7 zaprojektowane na rynek USA imponuje rozmiarami i luksusem. Jego silniki mają od 6 do 12 cylindrów, co powoduje, że eksploatacja auta jest dość droga.

Audi A3 Pierwsza jazda 27 grudnia 2020, 06:00

Audi A3 Limousine: Zabaweczka - TEST

Słowo „limuzyna” kojarzy się z dużym luksusowym autem. I chociaż w wypadku Audi A3 pod tym przydomkiem kryje się klasyczny sedan, to luksusu na pewno w nim nie brakuje.

audi, kia, mazda, seat Testy porównawcze 21 listopada 2020, 12:00

Audi A3. Kia Ceed, Mazda 3, Seat Leon : W jednym rzędzie - TEST

Do grona kompaktów dołączył niedawno Seat Leon – model, który ma zainteresować młodszych kierowców, zwłaszcza młodszych duchem. Do porównania z nim stają Kia Ceed, Mazda 3 i Audi A3 – wszystkie z benzynowymi silnikami o mocy około 150 KM.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Audi

Mercedes Klasy A 2018 Wydarzenia 4 stycznia 2021, 10:02

Najtańsze modele marek premium na rynku

Samochody marek należących do klasy premium oferują komfort, wyposażenie i jakość niedostępne w autach popularnych. Sprawdzamy, ile trzeba wydać za najtańsze modele luksusowych marek.

Auta z silnikami wolnossącymi Wydarzenia 12 grudnia 2020, 06:00

Samochody z silnikiem wolnossącym? Brać póki są!

Kilka lat temu był taki okres, kiedy samochody z silnikami bez sprężarek znikały z rynku w przerażającym tempie – z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc było ich coraz mniej. Nie wyginęły jednak całkowicie, a te które zostały, są dziś prawdziwymi perełkami.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e Wydarzenia 10 grudnia 2020, 10:58

Audi A3 Sportback 45 TFSI e: 245 KM w hybrydzie plug-in

Po niedawnej premierze Audi A3 Sportback 40 TFSI e producent z Ingolstadt wprowadza mocniejszy wariant z napędem plug-in hybrid. To 245-konne A3 Sportback 45 TFSI e.

REKLAMA