[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi

Rozwiń
Historia marki Audi sięga jeszcze XIX wieku, ale nazwa "Audi" (łac. słuchać, nasłuchiwać) pojawiła się dopiero w 1910 roku, kiedy August Horch założył przedsiębiorstwo "Audi Automobilwerke GmbH". Pierwszym modelem wyprodukowanym pod nazwą Audi był Type A z 1910 roku. Był luksusowym autem typu "Sport-Phaeton" z odkrytym dachem i 22-konnym silnikiem. Do 1932 roku, kiedy Audi przekształciło się w Auto Union, marka wyprodukowała jeszcze takie modele jak: Type B, Type C, Typ K, czy Typ M z sześciocylindrowym silnikiem.
Dzisiejsze logo, czyli cztery pierścienie pojawiło się w 1932 roku, które oznaczało połączenie czterech firm: Audi, Horch, Wanderer i DKW. Właśnie wtedy powstała nazwa Auto Union. To właśnie ta firma zleciła Ferdynandowi Porsche skonstruowanie samochodu wyścigowego, który mógłby konkurować z Mercedesami. Tak powstał P-Wagen, który początkowo miał 16 cylindrów i 260 KM, a później 300 KM. W 1934 Hans Stuck von Villiez, kierując P-Wagenem, pobił na berlińskim torze Avus rekord w jeździe godzinnej osiągając średnią prędkość 216,7 km/h. II Wojna Światowa zahamowała produkcję aut osobowych w Auto Union, produkowano jedynie pojazdy militarne. Po wojnie firma znajdowała się w strefie sowieckiej. W dawnej fabryce Horcha w Zwickau, na granicy z Polską, NSU, które połączyło się z Auto Union, produkowało Trabanta. Pod koniec lat 50. Auto Union zostało w całości przejęte przez spółkę Daimler-Benz AG. W 1964 roku VW odkupił część akcji i rok później powstał pierwszy powojenny samochód z czterema pierścieniami w logo - DKW F102. W 1968 roku zaprezentowano całkiem nowy, samodzielnie zaprojektowany przez Audi model 100. 1 stycznia 1985 roku Audi NSU Auto Union AG przyjęło nazwę AUDI AG. W tym samym czasie przedsiębiorstwo przeniosło siedzibę z Neckarsulm do Ingolstadt. W tej formie i miejscu firma istnieje do dzisiaj. Audi, w koncernie VW, od lat 2000 tworzy nowe modele Seata i Lamborghini. Dziś firma Audi znana jest przede wszystkim ze słynnego napędu quattro oraz mocnych silników diesla. Audi jest jedną z niewielu firm, które produkuje zarówno małe samochody miejskie (A1 i A3) i supersportowe (R8).

Testy samochodów marki Audi

Audi SQ8: test SUV-a z atomowym napędem Test wczoraj, 09:47

Audi SQ8: test SUV-a z atomowym napędem

Czego potrzeba, żeby 2,5-tonowy kolos precyzyjnie pokonywał zakręty i przyspieszał do setki w 4,8 s? Audi twierdzi, że wystarczy odpowiednia technika. W teście model SQ8 z 435-konnym dieslem.

Audi Q2 35 TFSI - crossover jak kompakt Pierwsza jazda 29 marca 2020, 09:00

Audi Q2 35 TFSI - crossover jak kompakt

Prowadzi się prawie tak jak auto kompaktowe, a na tle konkurencyjnych crossoverów wyróżnia się bogatszym wyposażeniem. Audi Q2 z napędem na przednie koła i ze 150-konnym silnikiem benzynowym.

Prestiżowe SUV-y z dieslami pod maską - który okaże się najlepszy? Testy porównawcze 18 marca 2020, 08:00

Prestiżowe SUV-y z dieslami pod maską - który okaże się najlepszy?

Duże luksusowe SUV-y świadczą o pozycji właściciela. Niektóre świadczą bardzo spektakularnie, np. BMW X5 ze swoją „mega-nerką” z przodu. Ale Audi Q7, Volvo XC90 i VW Touareg też skromnie nie wyglądają. Test wersji z dieslami o mocy grubo powyżej 200 KM.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Audi

ABT RS7-R - Audi RS7 po tuningu Wydarzenia 6 godz. temu

ABT RS7-R, czyli piekielnie mocne Audi RS7

Niemiecki tuner ABT Sportsline specjalizuje się w tuningu aut Grupy Volkswagena. Tym razem na warsztat trafiło rasowe Audi RS7, przerobione na ABT RS7-R.

Audi e-tron Sportback Wydarzenia 2 kwietnia 2020, 15:29

Audi e-tron Sportback. Polska premiera elektrycznego SUV-a coupe

Audi e-tron Sportback debiutował na salonie samochodowym w Los Angeles. Teraz model ten wchodzi do polskiej oferty. Znamy już jego cenę.

Rajdy - Grupa B Sport 30 marca 2020, 19:00

Rajdowa Grupa B: emocje i śmierć - wideo

Nie trzeba być fanem rajdów, by ten materiał zrobił wrażenie. To 15-minutowy film, idealny na wieczór w kwarantannie, który przypomina najbardziej niebezpieczną klasę w historii motosportu, czyli grupę B. Materiał znakomicie oddaje dwa oblicza grupy B, czyli spektakularnie sunące w poślizgach rajdowe potwory i śmierć jaką niosły ze sobą niezabezpieczone widowiska. 

REKLAMA