[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi

Rozwiń
Historia marki Audi sięga jeszcze XIX wieku, ale nazwa "Audi" (łac. słuchać, nasłuchiwać) pojawiła się dopiero w 1910 roku, kiedy August Horch założył przedsiębiorstwo "Audi Automobilwerke GmbH". Pierwszym modelem wyprodukowanym pod nazwą Audi był Type A z 1910 roku. Był luksusowym autem typu "Sport-Phaeton" z odkrytym dachem i 22-konnym silnikiem. Do 1932 roku, kiedy Audi przekształciło się w Auto Union, marka wyprodukowała jeszcze takie modele jak: Type B, Type C, Typ K, czy Typ M z sześciocylindrowym silnikiem.
Dzisiejsze logo, czyli cztery pierścienie pojawiło się w 1932 roku, które oznaczało połączenie czterech firm: Audi, Horch, Wanderer i DKW. Właśnie wtedy powstała nazwa Auto Union. To właśnie ta firma zleciła Ferdynandowi Porsche skonstruowanie samochodu wyścigowego, który mógłby konkurować z Mercedesami. Tak powstał P-Wagen, który początkowo miał 16 cylindrów i 260 KM, a później 300 KM. W 1934 Hans Stuck von Villiez, kierując P-Wagenem, pobił na berlińskim torze Avus rekord w jeździe godzinnej osiągając średnią prędkość 216,7 km/h. II Wojna Światowa zahamowała produkcję aut osobowych w Auto Union, produkowano jedynie pojazdy militarne. Po wojnie firma znajdowała się w strefie sowieckiej. W dawnej fabryce Horcha w Zwickau, na granicy z Polską, NSU, które połączyło się z Auto Union, produkowało Trabanta. Pod koniec lat 50. Auto Union zostało w całości przejęte przez spółkę Daimler-Benz AG. W 1964 roku VW odkupił część akcji i rok później powstał pierwszy powojenny samochód z czterema pierścieniami w logo - DKW F102. W 1968 roku zaprezentowano całkiem nowy, samodzielnie zaprojektowany przez Audi model 100. 1 stycznia 1985 roku Audi NSU Auto Union AG przyjęło nazwę AUDI AG. W tym samym czasie przedsiębiorstwo przeniosło siedzibę z Neckarsulm do Ingolstadt. W tej formie i miejscu firma istnieje do dzisiaj. Audi, w koncernie VW, od lat 2000 tworzy nowe modele Seata i Lamborghini. Dziś firma Audi znana jest przede wszystkim ze słynnego napędu quattro oraz mocnych silników diesla. Audi jest jedną z niewielu firm, które produkuje zarówno małe samochody miejskie (A1 i A3) i supersportowe (R8).

Testy samochodów marki Audi

Audi A8 2010 Testy samochodów używanych 17 maja 2019, 10:40

Używane luksusowe limuzyny do 100 tys. złotych

Nowe modele tych aut są warte setki tysięcy złotych. Sposobem na to jest zakup egzemplarza z drugiej ręki. Oto pięć limuzyn za ok. 100 tys. złotych.

Audi A3, BMW 1, Mercedes klasy A i VW Golf - test Testy porównawcze 11 kwietnia 2019, 20:38

Audi A3, BMW 1, Mercedes klasy A i VW Golf - test

Mercedes klasy A W trzecim pokoleniu zdecydował się wreszcie, jaki chce być i postawił na dynamikę. Z modelem czwartej generacji dzięki obsłudze głosowej łatwiej się dogadać, na dodatek jest większy i ma nowy benzynowy silnik. Sprawdzamy, na co stać Mercedesa A w porównaniu z kompaktowymi rywalami: Audi A3, BMW 1 i VW Golfem.

Używane Audi A4: model generacji B8 Testy samochodów używanych 4 kwietnia 2019, 11:38

Używane Audi A4: model generacji B8

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych i najbardziej pożądanych samochodów na rynku. Sprawdzamy, z jakimi problemami boryka się kilkuletni egzemplarz generacji B8.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Audi

Audi R8 V10 RWD Wydarzenia 8 listopada 2019, 10:15

Audi R8 V10 RWD. Z napędem na tył

Audi R8 V10 z napędem na tył? To już było, w 2018 roku. Wersja RWS była ściśle limitowana. Teraz do oferty wchodzi RWD – tym razem już na stałe.

Audi A6 55 TFSI e quattro Wydarzenia 22 października 2019, 11:54

Audi A6 55 TFSI e quattro. Hybryda plug-in

Audi idzie za ciosem, prezentując kolejny model w hybrydowej wersji plug-in. Tym razem jest to Audi A6 55 TFSI e quattro.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro Wydarzenia 18 października 2019, 10:54

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Hybryda plug-in

Audi A8 po raz pierwszy w historii modelu otrzymuje napęd hybrydowy plug-in. Na początek będzie to wersja A8 L z przedłużonym rozstawem osi.

REKLAMA