
BMW i3
Model i3 został zaprezentowany w 2011 roku na frankfurckim salonie samochodowym. Produkcja ruszyła w styczniu 2013 roku i początkowo wynosiła 10 tys. sztuk. Jednak ze względu na bardzo duże zainteresowanie BMW i3, zdecydowano zwiększyć liczbę produkowanych aut do 20 tys. sztuk. Tak naprawdę BMW i3 nie ma bezpośredniego konkurenta. Jest dużo lżejszy od podobnych aut elektrycznych, dużo bardziej zaawansowany i wykonany z przetworzonych materiałów. Jedyne auto, z którym można go porównywać to Mitsubishi i-MiEV. BMW i3 otrzymało cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.Opinia eksperta
Sprawa jest prosta – i3 to samochód, w wypadku którego BMW dokonuje wyłomu. Konstrukcja z włókna węglowego, duży zasięg, fantastyczne osiągi, cechy praktyczne porównywalne z kompaktem, do tego bajecznie niskie koszty utrzymania. Gdybyśmy mieli wyższą ocenę, dalibyśmy BMW i3 sześć gwiazdek, ale nie mamy, więc dostaje tylko pięć.
Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów BMW i3

BMW i3 kontra Audi A3 e-tron: Drogo, żeby tanio
BMW i3 oraz Audi A3 e-tron - obydwa mają po dwa silniki – po jednym spalinowym i jednym elektrycznym, ale Audi jest hybrydą plug-in, a BMW „autem elektrycznym o zwiększonym zasięgu”. Sprawdzamy, które auto okazuje się lepsze na co dzień – w mieście i poza nim.

BMW i3: 230 V do setki
Właśnie w tej chwili ten model prawdopodobnie jest rozbierany na części pierwsze w Stuttgarcie, Paryżu, Detroit, Tokio, Turynie i paru innych miejscach. Natomiast we Wrocławiu – BMW i3 w teście.
Wiadomości dotyczące modelu BMW i3

BMW i3 debiutuje jako elektryczna Seria 3. Ale nie u nas
BMW i3 eDrive35L – tak brzmi pełna nazwa nowego elektrycznego modelu marki, który nie ma nic wspólnego z BMW i3 widywanym na naszych drogach. Już wyjaśniamy, o co chodzi.

Elektryczna Mazda MX-30 spodobała się klientom
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.

BMW i3 - face lifting i bonus
BMW przeprowadziło facelifting swojego elektrycznego modelu i3. Dodatkowo prezentuje też jego usportowioną wersję i3S, której sprint do setki zajmie poniżej 7 sekund.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń