
BMW Seria 1
Podczas swojej premiery jesienią 2004 roku wywołał niemałe zamieszanie wśród fanów marki. Bowiem BMW zdecydowało się na wyprodukowanie małego kompakta z napędem na tylną oś - BMW Seria 1. Początkowo był produkowany jako 5-drzwiowy hatchback (E87). Następnie dołączyły do niego wersje 3-drzwiowa (E81), coupe (E82) i kabriolet (E88). W 2007 roku przeprowadzono facelifting udoskonalając silniki i modernizując wnętrze. Jego topowa wersja 1M wyposażona w 340-konny silnik R6 została zaprezentowana w 2010 roku. Kolejną generację BMW z Serii 1 (F20, F21, F22, F23) pokazano w 2011 roku na Motor Show we Frankfurcie. Najmocniejsza odmiana 135i ma 320 KM.Oceny
Opinia eksperta

Okazuje się, że radość z jazdy, jaką „jedynka” dostarcza kierowcy pełnymi garściami, nie musi oznaczać rezygnacji z komfortu czy ekologii. Auto warte jest każdej wydanej złotówki. Gdyby cena była bardziej przystępna, konkurencja chyba by wyginęła. Ideał? Jeszcze nie, ale brakuje niewiele.
Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów BMW Seria 1

BMW 1 vs. Mercedes klasy A vs. VW Golf: Zmienność pokoleń - TEST
Porównywanie Golfa z innymi popularnymi kompaktami stało się mało ciekawe, bo wynik jest zazwyczaj przewidywalny. Dlatego model ósmej generacji staje do testu z konkurentami z tzw. klasy premium – BMW 1 i Mercedesem klasy A. Wszystkie trzy mają pod maskami 150-konne diesle.

Ostatnie BMW 1 z napędem na tylne koła
Jest jedynym kompaktem z napędem na tylne koła i od dawna prowadzenie BMW 1 stanowi punkt odniesienia dla konkurentów. Dziś prześwietlamy drugą generację BMW 1 o oznaczeniu fabrycznym F20, która była produkowana w latach 2011-19.

BMW 1, finalista COTY - w naszym teście wersja 120d xDrive
Kolejna generacja modelu zazwyczaj oznacza ewolucję. BMW serii 1 jest jednak pod względem konstrukcji tak różne od poprzednika, że wręcz nie powinniśmy nazywać go modelem 3. generacji. W teście wersja ze 190-konnym dieslem i napędem 4x4.
Wiadomości dotyczące modelu BMW Seria 1

Najtańsze modele marek premium na rynku
Samochody marek należących do klasy premium oferują komfort, wyposażenie i jakość niedostępne w autach popularnych. Sprawdzamy, ile trzeba wydać za najtańsze modele luksusowych marek.

BMW 128ti: 265 KM, napęd na przód – znamy cenę
BMW 128ti staje do walki z takimi hot-hatchami jak Hyundai i30N czy Volkswagen Golf GTI. Znamy już jego cenę, która jest wyższa niż u rywali. Co w zamian oferuje rasowe BMW?

BMW 128ti – przednionapędowy hot-hatch
BMW 128ti to nowy gracz na rynku hot-hatchy i narzędzie do walki ze świetnymi Golfem GTI czy i30 N. Auto ma być godne swojego oznaczenia, które wraca po latach.