[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Bugatti

Rozwiń
Francuska marka Bugatti została założona w 1909 roku przez włoskiego projektanta i konstruktora Ettore Bugatti'ego. Urodził się we włoskiej rodzinie artystów, tworzących biżuterię. Jednak jego hobby stały się automobile. Samochody Bugatti były nie tylko piekielnie szybkie, bowiem startowały w wyścigach samochodowych, ale też niezwykle piękne. Chwalono je za detale i jakość. Najważniejszymi modelami przedwojennych Bugatti były: wyścigowy Type 35C, ultraluksusowy Royale z 12-litrowym silnikiem, a także Type 57.
W czasie I Wojny Światowej Bugatti został ranny i wysłany do Włoch, a później do Paryża. Po powrocie do zdrowia wrócił do fabryki, gdzie rozpoczął pracę nad swoimi bolidami. Ettore Bugatti, bardzo zajęty formalnościami związanymi, na mocy traktatu wersalskiego, z oddaniem Alzacji (tam mieści się fabryka) z rąk niemieckich do francuskich, na ostatnią chwilę dociera do Paryża na Paris Motor Show w 1919 roku z trzema modelami. Pokazuje Type 13, Type 22 i Type 23. Samochody Bugatti w latach 30. zgarniały większość pole positions i zwycięstw w Grand Prix i innych wyścigach. Auto Bugatti odnosiły zwycięstwa w wyścigach Targa Florio przez pięć lat z rzędu (od 1925 do 1929). Po II Wojnie Światowej fabryka w Molsheim została niemal całkowicie zniszczona. Bugatti co prawda stworzył nowe modele Type 73 i Type 73C, ale w sumie powstało zaledwie 5 sztuk. Ettore pracował na doładowanym silnikiem o pojemności 375 ccm, ale niestety w trakcie prac nad innowacyjnym silnikiem zmarł. Biznes przejął jego syn Jean, jednak nie odniósł większych sukcesów. W latach 50. firma zmagała się z poważnymi problemami finansowymi i zakończyła działalność. Firmę Bugatti reaktywowano w 1987 roku, a cztery lata później, w 110. rocznicę śmierci Ettore Bugatti'ego, powstał supersportowy model Bugatti EB110. Jego 3,5-litrowe V12 zapewniło mu miano najszybszego auta świata. W 1995 roku zamknięto przedsiębiorstwo, jednocześnie kończąc produkcję. Kolejną próbę reaktywacji podjął się koncern Volkswagen A.G. W 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti 16.4 Veyron, zaprojektowany przez stylistów Volkswagena. Dopiero 6 lat później oficjalnie zaprezentowano samochód, jakby z innej epoki. Jego 8-litrowy silnik W16 był kompletnie nieznaną konstrukcją. Veyron zachwycał pod każdym względem. Odmiana Veyrona Super Sport jest oficjalnie najszybszym samochodem świata, a Veyron Grand Sport Vitesse najszybszym roadsterem świata. Obecnie produkcja Veyrona powoli się kończy i jak na razie nie wiadomo, czy planowany jest jego następca.

Modele marki Bugatti