
Citroen C5
Citroen C5 pojawił się w 2000 roku jako liftback i kombi. Zastąpił model Xantia. Najmocniejsza wersja C5 została przygotowana przez niemieckiego tunera, zajmującego się głównie Mercedesami - firmę Carlsson. Miała silnik 3.0 V6 o mocy 235 KM. W 2004 roku nadszedł czas na lifting Citroena C5. Mocno przeprojektowano przód i tył auta, a także odświeżono wnętrze. W 2006 roku wprowadzono do sprzedaży nowego diesla 2.2 HDI o mocy 170 KM. W 2007 zaprezentowano drugą generację Citroena C5, tym razem jako sedan i kombi (Tourer). Nowy Citroen C5 otrzymał hydropneumatyczne HYDRACTIV III+, znane z Citroëna C6. Najmocniejsza wersja to 3.0 V6 HDI o mocy 241 KM.Oceny
Opinia eksperta
Dawno nie tylko Citroën, ale i francuskie marki w ogóle – nie miały w ofercie tak dobrego auta klasy średniej. Pod względem komfortu jazdy C5 oferuje więcej niż konkurenci, a precyzją prowadzenia ustępuje jedynie najlepszym.
Maciej Ziemek
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów Citroen C5

Używany Citroen C5 II (2007-): Opinie, ceny
Citroen C5 drugiej generacji jest już na rynku 7 lat i na razie nie doczekał się następcy. Czy warto kupić używany egzemplarz? Jedno wiemy na pewno, Citroen C5 II cieszy się lepszą opinią niż VW Passat.

Używany Citroen C5: Zszargana opinia
Nazywa się Citroen C5 i ma hydropneumatyczne zawieszenie, więc wiele osób obawia się, że jest usterkowy. Dzięki temu ceny używanych aut są niskie i możesz niedrogo kupić całkiem solidne auto. Bo z awaryjnością wcale nie jest tak źle.

Używane 10 modeli, których nie warto kupować
Których aut nie warto kupować? Przedstawiamy listę dziesięciu modeli, które lepiej omijać z daleka. Przeczytaj, zanim kupisz.
Wiadomości dotyczące modelu Citroen C5

Citroen C5 na leśne dukty
Nazywa się CrossTourer, C5 CrossTourer i będzie kolejnym przedstawicielem podsegmentu aut do jazdy po leśnych czy polnych ścieżkach.

Citroen C5 – paryski lifting
W stolicy Francji nie mogło zabraknąć prezentacji odświeżonej odmiany Citroena C5.

Silnik 3.0 HDi V6 dla Citroena C5 i C6
Francuski producent uzupełnia ofertę jednostek napędowych o nowy silnik 3.0 HDi V6 o mocy 240 KM.
-
PIERWSZA JAZDA
Jeep Grand Cherokee: Klasyk po nowemu - TEST
-
TESTY PORÓWNAWCZE
Kia Sportage czy VW Tiguan: Jak równy z równym - TEST
-
PIERWSZA JAZDA
Range Rover: Cała naprzód - TEST
-
PORÓWNANIE
BMW 2 Active Tourer, Mercedes Citan, Ford S-Max i VW Multivan: porównanie vanów dla rodziny
-
WYDARZENIA
Nowe odcinkowe pomiary prędkości w Polsce. Oto lista
REKLAMA
NAJNOWSZE
Podróżowanie samochodem po Europie w 2022 roku – Wszystko, co potrzebne i ważne
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance F1 Edition. Tak długa nazwa musi sporo kosztować
Ceny samochodów używanych w Polsce rosną wolniej
Dacia Jogger: Na miarę czasów - TEST
Viritech Apricale, czyli hipersamochód na wodór
Skoda otwiera fabryki dla zwiedzających
Volkswagen ID. Aero, czyli zapowiedź elektrycznej limuzyny
Alpine A110 w limitowanej wersji Tour de Corse już w Polsce
Elektryczne Bugatti za 1200 dolarów? Tak, to hulajnoga
BMW M3 Touring – premiera rodzinnego hot-kombi
Niemcy przeciwne zakazowi dla aut spalinowych od 2035 roku
Już w najbliższy weekend: Goodwood Festival of Speed 2022
Peugeot 408 – to nie SUV, to fastback
Łada cofnęła się o epokę. Nowe auta bez klimy, ABS-u i z normą Euro 2
Pagani Huayra Codalunga – wyjątkowa wersja na zamówienie
Prodrive P25 - Powrót do rajdów z lat 90.