[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Dacia

Rozwiń
Rumuńska firma powstała w 1966 roku pod nazwą Uzina de Autoturisme Pitești. Od początku próbowano stworzyć własny samochód, jednak już w 1968 podpisano oficjalną umowę o współpracy z Renault. Pierwszym samochodem marki Dacia był model 1100 bazujący na Renault 8. Dacia 1100 był 4-drzwiowym sedanem z silnikiem chłodzonym cieczą o mocy 46 KM. Na przełomie lat 60. i 70. pojawiła się seria aut 1300/1210/1310/1410, które w dużej mierze opierały się na Renault 12.
W 1976 roku rumuński zarząd firmy zdecydował się zakończyć współpracę z Renault i zaczęto myśleć o samodzielnym konstruowaniu i produkcji aut. Udało się to dopiero w 1995 roku z modelem Nova. Na początku lat 80. rumuńskie władze zgłosiły marce zapotrzebowanie na małe i niedrogie auto - 500 Lăstun. Auto produkowano do 1989 roku ponieważ cieszył się niewielkim powodzeniem. W 1999 roku Dacia znów zaczęła współpracę z Renault, tym razem na innych warunkach, bowiem Renault wykupiło markę Dacia, a nie dawało tylko licencji jak to było wcześniej. Pierwszym modelem po przejęciu przez Renault był model SupeRNova, później został zastąpiony przez model Solenza. W 2004 roku wprowadzono całkiem nowy model, zrywający z wizerunkiem starych Dacii - model Logan. Auto było oparte na płycie Modusa, zaś silniki pochodziły z Megane i Thalii. W 2006 i 2008 roku Logan przeszedł modernizacje, a w 2012 roku zaprezentowano nowy model. Obecnie Dacia produkuje takie modele jak: Sandero, Lodgy, Dokker, czy Duster. Obecnie Dacia jest największym rumuńskim eksporterem.