
Fiat Panda
Pierwszą generację Fiata Pandy zaprojektował Giorgetto Giugiaro, a auto trafiło do produkcji w 1980 roku. Projektowany był z myślą o kosztach, dlatego użyto tanich materiałów i skorzystano z prostej konstrukcji. Przez 23 lata produkcji Fiat Panda doczekał się wielu modyfikacji, ostatnia pojawiła się w 1991 roku, podczas której wdrożono skrzynię CVT, a także zastosowano napęd 4x4. W 2003 roku zaprezentowano II generację małej Pandy. W 2004 zdobyła tytuł auta roku Car of the Year 2004. Powstało wiele wersji Fiata Pandy, m. in. Panda 100HP z silnikiem o mocy 100 KM, Panda 4x4, Cross 4x4 i wiele innych, limitowanych. Fiat Panda II był produkowany w Tychach. W 2011 roku we Frankfurcie zaprezentowano trzecią generację Pandy. Tym razem produkcję przeniesiono z Tych do Turynu.Oceny
Opinia eksperta

Auto małe, bardzo zdolne, ale w Polsce nie ma szans ze znacznie tańszymi, używanymi terenówkami.
Adam Majcherek
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów Fiat Panda

Pięć pomysłów na auto 4x4
Nie ma jednego przepisu na auto z napędem na cztery koła. Sprawdzamy wady i zalety każdego z pomysłów w naszym porównaniu Audi A6 Allorad, Fiata Pandy Cross, Jeepa Renegade'a, Skody Superb Outdoor i Volvo V40 Cross Country.

Używane: Fiat Panda czy Kia Picanto?
Fiat Panda i Kia Picanto to typowe mieszczuchy. Małe gabaryty i oszczędne silniki sprawiają, że te autka są stworzone do miasta. Sprawdź, które auto wybrać, aby cieszyć się wygodną i bezawaryjną jazdą w mieście.

Fiat Panda Cross: Dzika Panda
Fiat Panda Cross to uterenowiona wersja uterenowionej wersji Fiata Pandy. Panda Cross to fajna zabawka dla amatorów jazdy w off-roadzie.
Wiadomości dotyczące modelu Fiat Panda

Pandamonium, czyli poczciwy Fiat Panda w rajdowej wersji
Takie projekty wprost uwielbiamy. Pandamonium, bo tak nazywa się ten podobny do starego Fiata Pandy rajdowy potwór, powstał w garażu firmy M-Sport i kryje podzespoły rajdowej Fiesty R5.

40 lat Fiata Pandy
Chcielibyśmy przypomnieć, że Fiat Panda nie tylko wciąż jest w produkcji, ale właśnie przeszedł lifting.

Fiat 500 i Panda z pakietem D-Fence
Fiat wprowadza do modeli 500 i Panda specjalny pakiet D-Fence, opracowany przez Mopar. Składa się on z elementów odkażających wnętrze i filtrujących powietrze.
-
TESTY PORÓWNAWCZE
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
-
TESTY SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
-
PIERWSZA JAZDA
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
-
PIERWSZA JAZDA
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń
VW ID.Xtreme: jazda prototypem
Maserati Granturismo Folgore: pierwsze Maserati z elektrycznym napędem - TEST
Audi SQ8 po zmianach: nie tylko nowa nazwa - JAZDA
Używany Fiat 500X (2014-): z trwałymi silnikami
Robert Kubica kończy z Formułą 1
Zakaz sprzedaży aut elektrycznych w Wyoming? Wyjaśniamy
Kolorowy Volkswagen Polo Harlekin na aukcji WOŚP
Akcje przywoławcze samochodów w Europie w 2022 roku
Toyota RAV4 GR Sport – znamy cenę
BMW M3 CS – lekki, mocny i teraz z napędem na cztery koła
Ford Ranger Raptor: stał się jeszcze lepszy - TEST
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kontra BMW M4 Competition – z dwóch światów: PORÓWNANIE
BMW Alpina B5 GT – najmocniejsza „piątka” na pożegnanie