
Ford Focus
Ford Focus to popularny kompakt segmentu C zaprezentowany po raz pierwszy w 1995 roku jako następca Escorta. Występował w nadwoziu 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, 4-drzwiowego sedana i kombi. Był chwalony za bardzo dobre właściwości jezdne, którymi przewyższał swoich konkurentów. W plebiscycie Car of the Year 1999 Focus zajął pierwsze miejsce. W 2001 roku przeszedł facelifting. Focusa drugiej generacji zaprezentowano w 2004 roku w Paryżu. Rok po debiucie hatchbacka dołączyły wersje sedan i kombi. Najmocniejsza odmiana RS miała 2-5 litrowy, 5-cylidrowy silnik o mocy 305 KM, a w limitowanej wersji RS500 nawet 350 KM. Auto miało napęd na przednią oś, co przy tak dużej mocy budziło sporo kontrowersji, co do prowadzenia auta. Jednak Focus RS na przekór wszystkim okazał się jednym z najlepiej prowadzących się aut przednionapędowych z tak dużą mocą. Forda Focusa III pokazano w 2010 roku. W 2012 roku Focus okazał się najlepiej sprzedającym się autem na świecie. W 2014 roku przeprowadzono facelifting, upodabniając Focusa do innych modeli marki. Przy okazji modernizacji wprowadzono też nowy silnik ECOboost 1.0 o mocy 100 KM.Oceny
Opinia eksperta

Focus jest znakomitym kompanem w codziennym życiu – wystarczająco przestronny i tani w eksploatacji. Ma także znakomite właściwości jezdne. W teście dał się poznać jako trwały i solidny samochód. Jak to Ford.
Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów Ford Focus

Ford Focus 1.0 EcoBoost: Wyjście z twarzą - TEST
Podchodząc do Forda Focusa z boku lub z tyłu, trudno się zorientować, że to wersja po face liftingu. Największe zmiany zaszły z przodu nadwozia, a przede wszystkim w kabinie.

Używany Ford Focus (2010-2018) - kłopotliwe silniki EcoBoost
Ford Focus jest wzorem zwinności i prowadzenia wśród popularnych kompaktów. Adrenaliny dostarczy najmocniejszy w ofercie 350-konny RS, a diesle zapewnią oszczędną jazdę.

Używany Ford Focus (2011-2018) - uwaga na egzemplarze z flot
Ford Focus to jeden z najlepiej jeżdżących niedrogich kompaktów. Jest trwały, a z dieslem także oszczędny. Występuje również w mocnej 350-konnej wersji RS.
Wiadomości dotyczące modelu Ford Focus

Ford Focus ST Performance – pakiet mocniejszych wrażeń
Ford Focus ST ma 280 KM mocy i do setki przyspiesza w 5,7 sekundy. Teraz jego możliwości zwiększa pakiet Performance, który zmienia tego hot-hatcha w maszynę do skutecznej jazdy po torze.

Ford Focus po face liftingu - istotne zmiany
Ford pokazał Focusa po face liftingu. Oprócz nowego pasa przedniego auto zyskało ogromny ekran i nowy system łączności, a także rozbudowane układy bezpieczeństwa.

Ford Focus ST Edition - premiera 280-konnego wariantu
Ford zaprezentował Focusa ST Edition, czyli nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot-hatcha. Dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom auto oferuje lepsze wrażenia z jazdy.
-
TESTY SAMOCHODÓW UŻYWANYCH
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
-
PIERWSZA JAZDA
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
-
PIERWSZA JAZDA
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń
VW ID.Xtreme: jazda prototypem
Maserati Granturismo Folgore: pierwsze Maserati z elektrycznym napędem - TEST
Audi SQ8 po zmianach: nie tylko nowa nazwa - JAZDA
Używany Fiat 500X (2014-): z trwałymi silnikami
Robert Kubica kończy z Formułą 1
Zakaz sprzedaży aut elektrycznych w Wyoming? Wyjaśniamy
Kolorowy Volkswagen Polo Harlekin na aukcji WOŚP
Akcje przywoławcze samochodów w Europie w 2022 roku
Toyota RAV4 GR Sport – znamy cenę
BMW M3 CS – lekki, mocny i teraz z napędem na cztery koła
Ford Ranger Raptor: stał się jeszcze lepszy - TEST
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kontra BMW M4 Competition – z dwóch światów: PORÓWNANIE
BMW Alpina B5 GT – najmocniejsza „piątka” na pożegnanie
Jak długo można eksploatować opony?