Honda

Rozwiń
Założyciel marki - Soichiro Honda - już od najmłodszych lat interesował się samochodami. Mając zaledwie 15 lat opuścił dom i rozpoczął praktyki w warsztacie, pracując m.in. przy budowie sportowego auta Art Daimler. W 1927 roku założył własną filię warsztatu samochodowego Art Shokai. W 1930 założył fabrykę produkującą pierścienie tłokowe, którą sprzedał Toyocie w 1945 roku. W 1947 roku Soichiro rozpoczął produkcję pierwszego roweru napędzanego silnikiem o pojemności 50 cm³- stał się on pierwszym produktem marki Honda.
W 1948 otworzył firmę Honda Motor Co Ltd. i rozpoczął seryjną produkcję mopedów, które eksportował m.in. na Tajwan. Pierwszy motocykl wprowadził w 1949 roku o nazwie Dream D i pojemności silnika 98 cm³. W 1952 otworzył dwie następne fabryki Hondy. Poskutkowało to natychmiast, w 1953 Honda wprowadził do produkcji pierwszy samochód – Hondę T360, z małym silniczkiem o pojemności 356 cm³ i mocy 30 KM. W 1958 roku pojawił się jeden z najsłynniejszych motocykli Hondy - Super Cub. Przez 50 lat produkcji wyprodukowano aż 60 milionów egzemplarzy małej Hondy. Był sprzedawany w 15 krajach. Pod koniec lat 50. zaczęto sprzedaż aut w USA. W 1965 roku meksykański kierowca Richie Ginther zwyciężył w Hondzie Grand Prix F1. W 1971 roku do produkcji wprowadzono pierwszy motocykl z biegiem wstecznym. Syn założyciela Hondy, w 1973 roku założył własne przedsiębiorstwo - Mugen Motorsports. Zajmowało się tuningiem aut Hondy. Pod koniec lat 70. wprowadzono sportową Hondę Prelude, choć trudno nazywać ją sportową, ze względu na mały 80-, a później 90-konny silnik. Dopiero w II i III generacji wprowadzono mocne 2-litrowe silniki. Honda jako pierwsza na świecie skonstruowała w 1988 roku silnik z układem elektronicznie sterowanych faz rozrządu i skoków zaworów – VTEC. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, bardzo niskim zużyciem paliwa i niższą emisją spalin. W 1989 roku zaprezentowano pierwszy supersamochód Hondy - model NSX. Początkowo napędzał go 3-litrowy silnik o mocy 274 KM, później mocniejszy 3,2 o mocy 290 KM. Hondę NSX posiadali m. in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, czy Ayrton Senna. Dziś Honda jest w pierwszej dziesiątce wśród największych producentów aut na świecie. Najpopularniejsze modele to: Civic, CR-V i Accord.

Testy samochodów marki Honda

Honda Civic Testy samochodów używanych 26 lipca 2022, 12:00

Używana Honda Civic (2012-2017) - wyjątkowo trwała

Honda Civic numer 9, czyli druga generacja „Ufo”, dzięki wyjątkowej trwałości i pojemnemu wnętrzu jest chętnie kupowana pomimo wysokich cen.

Honda HR-V Test 29 czerwca 2022, 14:24

Honda HR-V: Wyjechać z niszy - TEST

Protoplasta był zbyt awangardowy, poprzednik nie zyskał popularności rywali. Co zatem ma do zaproponowania Honda HR-V trzeciej generacji, dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej? Odpowiedź w teście.

Alpine 110S, Honda e, Jaguar XE, Maserati Levante Porównanie 9 kwietnia 2022, 06:00

Alpine A110S, Honda e, Jaguar XE i Maserati Levante: Indywidualiści - TEST

Na pierwszy rzut oka tych modeli zupełnie nic ze sobą nie łączy – może tylko cztery koła, obecność przedniej szyby i to, że Alpine A110S, Honda e, Jaguar XE oraz Maserati Levante to jedne z  najbardziej niszowych samochodów na rynku. Porównanie czterech aut dla indywidualistów.

Wiadomości dotyczące marki Honda

Honda Civic e:HEV 2022 Wydarzenia 6 października 2022, 12:36

Nowa Honda Civic w sprzedaży. Cena od 140 tys. złotych

Nowa generacja Hondy Civic, dostępnej z hybrydowym napędem e:HEV, jest już dostępna w Polsce, a jej cena startuje od 139 900 zł. Co dostaniemy w zamian? Całkiem bogate wyposażenie.

Honda Civic Type R Wydarzenia 21 lipca 2022, 09:15

Honda Civic Type R - Więcej mocy i ręczna skrzynia biegów

Oto Civic Type R na rok 2023 to najmocniejszy samochód drogowy Hondy z oznaczeniem R jaki kiedykolwiek zbudowano. Ma 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik, napęd na przednie koła oraz ręczną skrzynię biegów i nie korzysta z technologii hybrydowej. To hot hatch w starym stylu, ale jeszcze niewiele o nim wiadomo.

Honda CR-V 2022 (USA) Wydarzenia 13 lipca 2022, 12:59

Nowa Honda CR-V – zmiana stylu

Kolejna generacja Hondy CR-V pojawiła się właśnie w USA. Europa musi jeszcze chwilę zaczekać, ale to dobry moment, żeby przyjrzeć się nowemu wcieleniu popularnego SUV-a.