REKLAMA

Honda

Rozwiń
Założyciel marki - Soichiro Honda - już od najmłodszych lat interesował się samochodami. Mając zaledwie 15 lat opuścił dom i rozpoczął praktyki w warsztacie, pracując m.in. przy budowie sportowego auta Art Daimler. W 1927 roku założył własną filię warsztatu samochodowego Art Shokai. W 1930 założył fabrykę produkującą pierścienie tłokowe, którą sprzedał Toyocie w 1945 roku. W 1947 roku Soichiro rozpoczął produkcję pierwszego roweru napędzanego silnikiem o pojemności 50 cm³- stał się on pierwszym produktem marki Honda.
W 1948 otworzył firmę Honda Motor Co Ltd. i rozpoczął seryjną produkcję mopedów, które eksportował m.in. na Tajwan. Pierwszy motocykl wprowadził w 1949 roku o nazwie Dream D i pojemności silnika 98 cm³. W 1952 otworzył dwie następne fabryki Hondy. Poskutkowało to natychmiast, w 1953 Honda wprowadził do produkcji pierwszy samochód – Hondę T360, z małym silniczkiem o pojemności 356 cm³ i mocy 30 KM. W 1958 roku pojawił się jeden z najsłynniejszych motocykli Hondy - Super Cub. Przez 50 lat produkcji wyprodukowano aż 60 milionów egzemplarzy małej Hondy. Był sprzedawany w 15 krajach. Pod koniec lat 50. zaczęto sprzedaż aut w USA. W 1965 roku meksykański kierowca Richie Ginther zwyciężył w Hondzie Grand Prix F1. W 1971 roku do produkcji wprowadzono pierwszy motocykl z biegiem wstecznym. Syn założyciela Hondy, w 1973 roku założył własne przedsiębiorstwo - Mugen Motorsports. Zajmowało się tuningiem aut Hondy. Pod koniec lat 70. wprowadzono sportową Hondę Prelude, choć trudno nazywać ją sportową, ze względu na mały 80-, a później 90-konny silnik. Dopiero w II i III generacji wprowadzono mocne 2-litrowe silniki. Honda jako pierwsza na świecie skonstruowała w 1988 roku silnik z układem elektronicznie sterowanych faz rozrządu i skoków zaworów – VTEC. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, bardzo niskim zużyciem paliwa i niższą emisją spalin. W 1989 roku zaprezentowano pierwszy supersamochód Hondy - model NSX. Początkowo napędzał go 3-litrowy silnik o mocy 274 KM, później mocniejszy 3,2 o mocy 290 KM. Hondę NSX posiadali m. in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, czy Ayrton Senna. Dziś Honda jest w pierwszej dziesiątce wśród największych producentów aut na świecie. Najpopularniejsze modele to: Civic, CR-V i Accord.

Testy samochodów marki Honda

Honda HR-V I (1999-2006) Testy samochodów używanych 4 listopada 2020, 06:00

Używana Honda HR-V (1999-2006) – Joy machine

Pierwsza generacja Hondy HR-V wyprzedziła swoją epokę, bo w tamtych czasach pomysł na crossovera okazał się falstartem. Niedocenione "za życia" auto, przeżywa jednak drugą młodość, już w erze mody na tego typu samochody.

honda jazz Pierwsza jazda 21 września 2020, 06:00

Honda Jazz: Z bogatym wnętrzem - TEST

Honda Jazz zawsze była inna niż rywale, np. Clio czy Polo – większa, sprytniej zaprojektowana, na swój sposób oryginalna, ale droższa. I nic się w tych sprawach nie zmieniło. Najnowsze pokolenie znów ma napęd hybrydowy, pojawiła się też wersja stylizowana na crossovera.

Honda e Pierwsza jazda 3 lipca 2020, 12:00

Honda e - Ten pierwszy raz | TEST

Z zewnątrz jakby retro, w środku nowoczesny, a jeździ jak małe GTI – Honda e pierwszy elektryczny model japońskiej marki ma wszystko, co trzeba, żeby się spodobać.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Honda

Honda e Wydarzenia 20 listopada 2020, 16:00

Honda e: elektryczny maluch w cenie hot-hatcha

Honda e to stylowy, miejski samochód z napędem elektrycznym, który wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce. Znamy jego cenę i, jak przystało na „elektryka”, tanio nie jest.

Honda Civic Prototype Wydarzenia 18 listopada 2020, 09:10

Honda Civic 11 – premiera nowej generacji

Nowa Honda Civic XI została zaprezentowana w nocy naszego czasu na Twitchu. Póki co to wciąż prototyp, ale naszym zdaniem w niemal 100 proc. zgodny z modelem produkcyjnym.

Mazda MX-30 w teście Euro NCAP Wydarzenia 13 listopada 2020, 10:56

Mazda MX-30 i Honda Jazz na pięć gwiazdek Euro NCAP

Testy zderzeniowe Euro NCAP mają po raz kolejny zaostrzone kryteria. Mimo to kolejne rozbite w słusznej sprawie modele pokazały, że producenci trzymają rękę na pulsie. Tym razem testowano elektryczną Mazdę MX-30 i hybrydową Hondę Jazz.

REKLAMA