[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Lancia

Rozwiń
Lancia została założona w 1909 roku przez konstruktorów Vincenzo Lancię i Claudio Fogolina. Włoska marka jest jedną z najbardziej charakterystycznych na świecie, choć mimo tak wielu zwycięstw i innowacyjnych modeli, obecnie Lancia jest bardzo słabą marką na rynku.
Początkowo wszystkie modele nazywane były literami z greckiego alfabetu. Pierwszym modelem Lancii była Alfa, produkowano ją tylko przez rok. Późniejsze modele nosiły także kobiece imiona. W okresie międzywojennym Lancia produkowała samochody luksusowe. Przełomowym autem tamtego okresu była Lambda. Miała silnik V4 o kącie rozwarcia cylindrów, wynoszącym 90 stopni, a także był to pierwszy samochód na świecie ze stalowym nadwoziem samonośnym konstrukcji skorupowej. Wyprodukowano ponad 13 tys. sztuk Lambdy. W drugiej połowie lat 30. pojawił się kolejny nowatorski samochód Lancii. Model Aprilia miał charakterystyczny dla Lancii silnik V4, a także, rzadko stosowany w tamtym czasie, napęd przedni. Był to także jeden z pierwszych aut na świecie zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym. W latach 50. Lancia weszła do wyścigów Formuły 1. Lancia D50 były jedynym wyścigowym modelem Lancii, później przejętym przez Ferrari. W latach 70. Lancia weszła w skład nowo utworzonej spółki Iveco i pod tą nazwą do dziś produkuje samochody użytkowe. Od 1969 roku Lancia należy do koncernu Fiata. Pierwszym modelem pod skrzydłami Fiata był model Gamma. Była luksusowym coupe zaprojektowanym przez Pininfarinę. Powrócono także do tradycji marki i zastosowano napęd na przednią oś. Modele przełomowe Lancii to także te odnoszące spore sukcesy w rajdowych mistrzostwach świata. Pierwszą Lancią, która wygrała WRC była Fulvia. Typowo dla Lancii, Fulvia miała napęd na przód i silnik V4. Kolejnym zwycięskim modelem był legendarny Stratos. Auto napędzane było silnikiem V6 z Ferrari. Motor umieszczony był centralnie. To spowodowało, że Lancia wygrała Mistrzostwa Świata trzy razy w 1974, 1975 i 1976 roku. Kolejna była 037, która w 1983 roku zdobyła tytuł mistrza. Był to ostatni tylnonapędowy samochód, który wygrał WRC. Zwycięstwo było spektakularne, bowiem wtedy na odcinkach specjalnych królowało czteronapędowe Audi Quattro. Ostatnim zwycięskim i zarazem najbardziej utytułowanym modelem była Delta Integrale. Podstawą była zwykła Delta zbudowana na bazie Fiata Ritmo. Delta Integrale otrzymała 2-litrowy silnik turbo o mocy 215 KM. W sumie Lancia za pomocą Delty wygrała 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata, co pozwoliło Lancii sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów. Takiego sukcesu do tej pory nie powtórzono. Niestety dziś Lancia jest bardzo niszową i mało popularną marką. Obecnie w ofercie są cztery modele, ale dwa z nich to tak naprawdę odpowiedniki modeli Chryslera (Fiat, który jest właścicielem Lancii, posiada też Chryslera). Lancia produkuje modele: Ypsilon, Delta, Thema (na bazie Chryslera 300), Voyager (bliźniaczy model Chryslera).

Testy samochodów marki Lancia

Jaguar XJ 350 Wald International Black Bison Testy samochodów używanych 2 grudnia 2014, 12:50

Ciekawe i nietypowe auta używane

Jeśli chcesz się wyróżniać z tłumu albo jesteś motoryzacyjnym maniakiem, 10 prezentowanych modeli powinno Cię zainteresować. Od reprezentacyjnej Lancii Thesis, przez sportowe RX-8 i 911, po „pięknego inaczej” Fiata Multiplę.

Lancia Voyager Pierwsza jazda 30 marca 2012, 09:25

Lancia Voyager 2012

Voyager to Voyager. Typowo amerykański van w wydaniu Chryslera, największy z dużych, zmienił stan cywilny i od teraz nosi nazwisko rodowe Lancia. Ale pozostał sobą w każdym calu.

Lancia Thema Pierwsza jazda 1 marca 2012, 10:13

Lancia Thema – recenzja

„Włoszka" zza oceanu. Lancia Thema to jedno z pierwszych dzieci zrodzonych z mariażu Fiata i Chryslera. Na przykładzie wersji Executive z silnikiem 3.6 V6 sprawdzamy, czy ma w sobie więcej włoskiej wrażliwości i temperamentu czy amerykańskiej popkultury.

Wiadomości dotyczące marki Lancia

Lancia Stratos 2010 Wydarzenia 13 lutego 2018, 12:38

Lancia Stratos jednak powróci

Na salonie samochodowym w Genewie pojawi się nie lada gratka dla fanów kultowych aut. Chodzi o model Stratos, który jest współczesną wersją Lancii Stratos.

Fiat 500 Mirror Wydarzenia 22 stycznia 2018, 11:18

2 miliony Fiatów 500 z tyskiej fabryki FCA

Zakład FCA Poland w Tychach jest w pierwszej trójce europejskich zakładów koncernu pod względem liczby wyprodukowanych w 2017 roku aut. W tym roku z taśm zakładu zjedzie 2-milionowy egzemplarz Fiata 500 z Tychów.

Lancia-Ferrari LC2 1991 Wydarzenia 28 października 2016, 08:08

Lancia-Ferrari Grupy C na aukcji

Na początku lat 90. ubiegłego wieku dwóch włoskich producentów połączyło siły, aby zbudować samochód wyścigowy dla Grupy C. I tak powstała Lancia-Ferrari LC2, które trafi pod młotek.