REKLAMA

Mercedes Klasa S

Mercedes Klasy S to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego giganta. Zaczęło się w 1954 roku od modelu W180, ale dopiero w 1972 roku Mercedes nadał nazwę "Klasa S". To właśnie na Klasie S, Mercedes testuje, a potem wprowadza innowacje z zakresu technologii i bezpieczeństwa, które potem trafiają do pozostałych aut, nie tylko Mercedesów, ale wszystkich innych marek. Pierwsze niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół, seryjne tarcze hamulcowe, system ABS, później ESP - to wszystko zapoczątkowano w Klasie S. Druga generacja trafiła na rynek w 1979 i była produkowana do 1992 roku. W140 tzw. "bunkier" to lata produkcji od 1991 do 1998. To właśnie w tej Klasie S rozbiła się Księżna Diana. W modelu W140 także po raz pierwszy zamontowano 6 litrowy silnik V12. Przy czwartej generacji (1998-2005) do produkcji trafiło zawieszenie regulowane pod ciśnieniem oraz samopompujące się fotele. Przy modelu W221 Mercedes wprowadził aktywny tempomat, który bez ingerencji kierowcy, może utrzymywać dystans przed poprzedzającym go samochodem. Ostatnia generacja zaprezentowana została w 2014 roku.

Opinia eksperta

<p>Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.</p>

Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.

Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Mercedes Klasa S

Audi A8 2010 Testy samochodów używanych 17 maja 2019, 10:40

Używane luksusowe limuzyny do 100 tys. złotych

Nowe modele tych aut są warte setki tysięcy złotych. Sposobem na to jest zakup egzemplarza z drugiej ręki. Oto pięć limuzyn za ok. 100 tys. złotych.

Mercedes 560 SEL vs S 500 Testy porównawcze 24 października 2014, 09:08

Stare kontra nowsze cz.3 - Mercedes 560 SEL vs S 500

W ostatniej części porównań "stare kontra nowsze" sprawdzamy, czy Mercedes W126 560 SEL daje radę nowszej Klasie S w wersji 500.

VW Passat Variant Testy samochodów używanych 3 października 2014, 09:25

Używane 10 modeli, których nie warto kupować

Których aut nie warto kupować? Przedstawiamy listę dziesięciu modeli, które lepiej omijać z daleka. Przeczytaj, zanim kupisz.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące modelu Mercedes Klasa S

Mercedes-Maybach Klasy S 2020 Wydarzenia 20 listopada 2020, 06:00

Mercedes-Maybach Klasy S: nowa definicja luksusu

Pokazany właśnie Mercedes-Maybach Klasy S wprowadza świeży powiew luksusu do segmentu, w którym właściwie nie ma sobie równych. Nawet przedłużony Mercedes Klasy S wypada przy nim słabo. Oto nowa generacja Maybacha.

Mercedes Klasy S 2020 Wydarzenia 23 września 2020, 09:07

Mercedes Klasy S i jego skrętna tylna oś

Nowy Mercedes Klasy S ma skrętną tylną oś. Nic nowego w świecie samochodów, ale bodaj pierwszy raz producent pokazał tak wymowne zdjęcia, na których limuzyna wygląda jak po spotkaniu z krawężnikiem.

Mercedes Klasy S 2020 Wydarzenia 16 września 2020, 13:23

Nowy Mercedes Klasy S wchodzi do sprzedaży w Polsce

Gorąca premiera Mercedesa Klasy S już za nami. Flagowa limuzyna, tradycyjnie bogata w przełomowe rozwiązania, jest już dostępna w sprzedaży. Znamy jej ceny dla polskiego rynku.

REKLAMA