[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Klasa S

Mercedes Klasy S to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego giganta. Zaczęło się w 1954 roku od modelu W180, ale dopiero w 1972 roku Mercedes nadał nazwę "Klasa S". To właśnie na Klasie S, Mercedes testuje, a potem wprowadza innowacje z zakresu technologii i bezpieczeństwa, które potem trafiają do pozostałych aut, nie tylko Mercedesów, ale wszystkich innych marek. Pierwsze niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół, seryjne tarcze hamulcowe, system ABS, później ESP - to wszystko zapoczątkowano w Klasie S. Druga generacja trafiła na rynek w 1979 i była produkowana do 1992 roku. W140 tzw. "bunkier" to lata produkcji od 1991 do 1998. To właśnie w tej Klasie S rozbiła się Księżna Diana. W modelu W140 także po raz pierwszy zamontowano 6 litrowy silnik V12. Przy czwartej generacji (1998-2005) do produkcji trafiło zawieszenie regulowane pod ciśnieniem oraz samopompujące się fotele. Przy modelu W221 Mercedes wprowadził aktywny tempomat, który bez ingerencji kierowcy, może utrzymywać dystans przed poprzedzającym go samochodem. Ostatnia generacja zaprezentowana została w 2014 roku.

Opinia eksperta

<p>Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.</p>

Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.

Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Mercedes Klasa S

Audi A8 2010 Testy samochodów używanych 17 maja 2019, 10:40

Używane luksusowe limuzyny do 100 tys. złotych

Nowe modele tych aut są warte setki tysięcy złotych. Sposobem na to jest zakup egzemplarza z drugiej ręki. Oto pięć limuzyn za ok. 100 tys. złotych.

Mercedes 560 SEL vs S 500 Testy porównawcze 24 października 2014, 09:08

Stare kontra nowsze cz.3 - Mercedes 560 SEL vs S 500

W ostatniej części porównań "stare kontra nowsze" sprawdzamy, czy Mercedes W126 560 SEL daje radę nowszej Klasie S w wersji 500.

VW Passat Variant Testy samochodów używanych 3 października 2014, 09:25

Używane 10 modeli, których nie warto kupować

Których aut nie warto kupować? Przedstawiamy listę dziesięciu modeli, które lepiej omijać z daleka. Przeczytaj, zanim kupisz.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące modelu Mercedes Klasa S

Mercedes-AMG S 65 Final Edition Wydarzenia 15 maja 2019, 10:47

Mercedes-AMG S 65 Final Edition w Polsce

Mercedes-AMG S 65 Final Edition to model, który kończy długą historię 6-litrowego silnika V12 biturbo pod maską Klasy S.

Mercedes-AMG S65 Final Edition (Genewa 2019) Wydarzenia 8 marca 2019, 13:47

Mercedes-AMG S65 Final Edition (Genewa 2019)

Na salonie samochodowym w Genewie Mercedes zaprezentował model S65 Final Edition, który jest pożegnaniem z silnikiem V12.

Mercedes S65 AMG RENNtech Marcina Gortata Wydarzenia 1 maja 2018, 08:27

Mercedes S65 AMG RENNtech Marcina Gortata na sprzedaż

Marcina Gortata zna chyba każdy. To najbardziej znany polski zawodnik w amerykańskiej lidze koszykówki NBA. Gortat słynie z zamiłowania do mocnych samochodów i najwyraźniej przyszedł czas na przewietrzenie garażu. Na sprzedaż wystawiony został bowiem jego stuningowany Mercedes S65 AMG.

REKLAMA