
MINI Mini
MINI zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 1959 roku. Miało być, małym i tanim autem dla mas. MINI było faktycznie "mini", nadwozie miało tylko 3 m długości, 1,4 m szerokości i 1,35 m wysokości. Mimo tak małych rozmiarów w środku mogły zmieścić się 4 osoby. Pierwsza generacja była produkowana do 1967 roku. Drugą kontynuowano tylko przez dwa lata, do 1969 roku. MINI Mk III była mocno zmodernizowaną wersją poprzednich MINI, choć wygląd zewnętrzny niewiele się zmienił. Trzecia generacja była produkowana aż do 2000 roku. W 1994 roku MINI zostało przejęte przez koncern BMW. W 2001 roku wprowadzono zupełnie nową wersję MINI na miarę XXI wieku. Miało całkiem nowe, większe (choć wciąż niewielkie) nadwozie, nowoczesne silniki i wnętrze. Początkowo było produkowane tylko w nadwoziu hatchback, dopiero w 2005 roku zaprezentowano wersję cabrio. Dostępna też jest sportowa wersja John Cooper Works, która pochodzi od nazwiska projektanta bolidów F1 i samochodów rajdowych - John'a Cooper'a.Oceny
Opinia eksperta

Trzecie pokolenie współczesnego, lajfstajlowego Mini ma dokładnie taki sam charakter, jaki miały dwa poprzednie. Cały myk polega na tym, że Mini – niezależnie czy w najsłabszej wersji One, czy jako topowy Cooper S – to nie tylko auto do jeżdżenia. Gdyby było książką, byłoby tak samo do czytania jak do oglądania. Byłoby komiksem.
Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów MINI Mini

Mini Cooper JCW - mini na maksa
Mieliśmy okazję przetestować nowe MINI Cooper w wersji John Cooper Works i sprawdziliśmy, czy małe auto z większym silnikiem faktycznie "works". Zobacz, wrażenia z jazdy ostrym MINI.

MINI 5D: MINI coraz większe
Nowe MINI już nie jest takie małe. Teraz, nie dość, że jest większe, to jeszcze praktyczniejsze, bo ma piątkę drzwi. Oto pierwsze pięciodrzwiowe MINI.

Audi S1, Mini Cooper S i Renault Clio RS: Klub małych twardzieli
Każde z nich ma po 200 KM, są wściekłe i piekielnie szybkie. Audi S1, Mini Cooper S i Renault Clio RS w teście.
Wiadomości dotyczące modelu MINI Mini

Mini przeszło face lifting: czerń to nowy chrom
Mini pokazało właśnie odświeżoną gamę modeli, w której face lifting zamienił chrom na błyszczącą czerń. Ale zmian jest więcej, niż tylko to, co widać z zewnątrz.

Mini 60 Years Edition. Jubileuszowy model
Mini 60 Years Edition to specjalny model opracowany z okazji 60-lecia brytyjskiej marki.

MINI John Cooper Works: Pierwsze wrażenia
Poprzedni MINI John Cooper Works był twardy, bezkompromisowy i przepięknie brzmiał. Ale jak na kot hatcha był ciasny i trochę mało praktyczny. Czy coś zmieniło się w nowym modelu? Przeczytaj nasze pierwsze wrażenia z jazdy MINI John Cooper Works.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń