[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

 Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych Pierwsza jazda 11 sierpnia 2017, 13:16

Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych

Niskie zużycie paliwa raczej nie jest najważniejsze dla kogoś, kto jeździ Porsche. Ale miło, gdy można je dopisać do listy zalet auta kosztującego przeszło pół miliona złotych.

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać Test 25 lipca 2016, 12:41

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać

Samochodowych końców świata było w ostatnich latach sporo, ale ten jest wyjątkowy – wolnossące silniki Porsche 911 zostały zastąpione przez jednostki turbodoładowane. W teście 911 Carrera S.

Porsche Panamera Turbo – pierwsze wrażenia Pierwsza jazda 22 lipca 2016, 15:05

Porsche Panamera Turbo – pierwsze wrażenia

Jeszcze nie zza kierownicy, ale z prawego fotela – na torze Lausitzring w Niemczech kierowcy testowi Porsche pokazali nam, jak jeździ nowa Panamera Turbo.

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Rimac C Two Wydarzenia 20 czerwca 2018, 09:49

Porsche przejmuje część udziałów marki Rimac

Niedługo po prezentacji pierwszego elektrycznego Porsche, nazwanego Taycan, niemiecka marka ogłosiła przejęcie 10 proc. udziałów w chorwackiej firmie Rimac, znanej m.in. z produkcji elektrycznego supersamochodu.

Porsche 356 Wydarzenia 15 czerwca 2018, 12:24

Wyjątkowe Porsche 356 "No.1" Roadster w Warszawie

Jeśli nie znacie Porsche 356, a będziecie w weekend w Warszawie, warto pojechać przed Pałac Kultury i Nauki, żeby na własne oczy podziwiać pokazowy egzemplarz pierwszego sportowego samochodu Porsche w historii.

Porsche 911 Speedster Concept Wydarzenia 13 czerwca 2018, 11:13

Porsche 911 Speedster Concept - zjawiskowy roadster

Porsche 911 Speedster Concept to model zaprezentowany z okazji 70-lecia sportowych aut niemieckiej marki. Trzeba przyznać, że samochód wygląda zjawiskowo.