REKLAMA

Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

audi_porsche_bmw Porównanie 12 września 2020, 06:00

Audi RS 6, BMW M8 Gran Coupe i Porsche 911 Turbo S Cabrio: Mocarne auta do jazdy na co dzień - TEST

Trzy sekundy do setki – kilka lat temu w takim tempie przyspieszały tylko ultradrogie superauta. Dzisiaj równie szybkie są kabriolety – takie jak Porsche 911 Turbo S, sedany – w tej roli BMW M8, a nawet kombi – Audi RS 6. Każdym z nich można przy tym wygodnie jeździć na co dzień.

Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door vs. Porsche Taycan Turbo S Testy porównawcze 6 września 2020, 06:00

Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door vs. Porsche Taycan Turbo S: Dwie strony mocy - TEST

Jeśli ktoś uzna to porównanie za kontrowersyjne, to niech tak będzie. Nie mogliśmy się jednak powstrzymać, żeby nie postawić elektrycznego Porsche Taycana Turbo S naprzeciw czterodrzwiowego Mercedesa-AMG GT 63 S z jego fantastyczną „V8”.

Porsche 911 Turbo S Pierwsza jazda 29 sierpnia 2020, 06:00

Porsche 911 Turbo S: jak jeździ najszybsze Porsche w historii - TEST

Czy trzeba jakoś specjalnie przedstawiać auto, które ma 650 KM, podwójnie doładowany silnik typu bokser, a pod "skrzydłem" z tyłu napis 911 Turbo S? Tak sądziliśmy, lepiej po prostu od razu wsiąść za kierownicę najmocniejszej obecnie oferowanej wersji Porsche 911 i wcisnąć gaz.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Porsche Panamera 2020 Wydarzenia 26 sierpnia 2020, 15:00

Porsche Panamera po liftingu – Skok rozwojowy

Odświeżone Porsche Panamera Turbo S przyspiesza do setki w 3.1 s, ale nie mniejsze wrażenie ma zrobić nowe dostrojenie zawieszenia Panamery, które pozwoliło pobić kolejny rekord na Nürburgringu.

Nowe Porsche Panamera z rekordem Nordschleife Wydarzenia 14 sierpnia 2020, 09:15

Nowe Porsche Panamera już z rekordem Nordschleife

Odświeżone Porsche Panamera szykuje się dopiero do premiery, a tymczasem lekko zamaskowany egzemplarz pobił rekord okrążenia północnej pętli toru Nurburgring.

Konkurs Elegancji Villa d’Este Wydarzenia 23 lipca 2020, 14:00

Konkurs Elegancji Villa d’Este nie odbędzie się w 2020 roku

Organizatorzy Konkursu Elegancji Villa d’Este podjęli trudną decyzję przesunięcia planowanego na październik święta motoryzacji na maj 2021 roku. 

REKLAMA