[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

Alpine A110 i Porsche 718 Cayman - które lepsze? Testy porównawcze 29 grudnia 2018, 10:52

Alpine A110 i Porsche 718 Cayman - które lepsze?

Nie bawiąc się w górnolotne sformułowania, powiemy tylko tyle, że to jest jeden z pojedynków roku. Pod względem charakteru te dwa coupé są nieco inne, co nie znaczy, że Alpine A110 nie wjeżdża na teren, który do tej pory należał do Porsche 718 Caymana.

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie Pierwsza jazda 19 listopada 2018, 20:06

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie

Nie ma najmocniejszego silnika w gamie, ale spośród wszystkich „911” to właśnie on jednymi kołami jedzie jeszcze po drodze, a drugimi już po torze. Najnowsze Porsche 911 GT3 RS.

 Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych Pierwsza jazda 11 sierpnia 2017, 13:16

Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych

Niskie zużycie paliwa raczej nie jest najważniejsze dla kogoś, kto jeździ Porsche. Ale miło, gdy można je dopisać do listy zalet auta kosztującego przeszło pół miliona złotych.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo Wydarzenia 30 stycznia 2019, 14:43

Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo. 800 koni w Porsche 911

Niemiecki tuner Gemballa przerobił Porsche 911 Turbo w prawdziwą bestię. Oto GTR 8XX EvoR BiTurbo.

Porsche 718 Cayman GT4 Rallye Wydarzenia 24 stycznia 2019, 10:06

Porsche Cayman GT4 Rallye trafi do produkcji

Porsche zaprezentowało model Cayman GT4 Rallye kilka miesięcy temu jako koncept. Po zebraniu 100 zamówień zdecydowano o produkcji auta.

Volkswagen Transporter z silnikiem Porsche 911 Turbo Wydarzenia 11 stycznia 2019, 14:53

Volkswagen Transporter z silnikiem Porsche 911 Turbo

Volkswagen Transporter i Porsche 911 Turbo to dwie motoryzacyjne skrajności. Zobaczcie, co wyszło z ich połączenia!

REKLAMA