[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

Porsche 911 GT3 czy Mercedes-AMG GT R - klasyka czy technika ? Testy porównawcze 17 kwietnia 2019, 20:44

Porsche 911 GT3 czy Mercedes-AMG GT R - klasyka czy technika ?

Obydwa są dopuszczone do ruchu ulicznego, ale ich powołaniem jest jazda po torze. Są podobne, ale ostro poganiane, pokazują swoje skrajnie różne charaktery. W pojedynku na torze Silesia Ring Mercedes-AMG GT R i Porsche 911 GT3.

Porsche 911 (992) Pierwsza jazda 6 lutego 2019, 12:45

Porsche 911 - to musisz wiedzieć o nowej generacji

Pojawienie się na rynku nowego Porsche 911 to zawsze wielkie wydarzenie. Po pierwszych jazdach tym samochodem wybraliśmy pięć ciekawostek, które musicie o nim wiedzieć.

Alpine A110 i Porsche 718 Cayman - które lepsze? Testy porównawcze 29 grudnia 2018, 10:52

Alpine A110 i Porsche 718 Cayman - które lepsze?

Nie bawiąc się w górnolotne sformułowania, powiemy tylko tyle, że to jest jeden z pojedynków roku. Pod względem charakteru te dwa coupé są nieco inne, co nie znaczy, że Alpine A110 nie wjeżdża na teren, który do tej pory należał do Porsche 718 Caymana.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Porsche Taycan Wydarzenia 23 sierpnia 2019, 09:51

Porsche Taycan. Pierwsze zdjęcia wnętrza

Premiera Porsche Taycana zapowiedziana jest na 4 września. Producent podgrzewa póki co atmosferę publikacją kolejnych informacji. Tym razem są to zdjęcia wnętrza.

Porsche Taycan - testy na torze Nardo Wydarzenia 20 sierpnia 2019, 11:57

Porsche Taycan pokonało 3400 km w 24 godziny

Trwają testy elektrycznego Porsche Taycan. Producent przeprowadził właśnie test, w którym pojazd pokonał ponad 3,4 tys. km w dobę.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Wydarzenia 19 sierpnia 2019, 11:46

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Topowa hybryda

Znakiem czasów jest fakt, że pokazane właśnie hybrydowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid jest najmocniejszą wersją SUV-a tej sportowej marki.

REKLAMA