Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

Porsche Cayenne Testy samochodów używanych wczoraj, 16:00

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Szybki, lecz drogi

To najdroższy używany SUV – i w zakupie, i w eksploatacji. Dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom Cayenne uzyskuje osiągi jak auta sportowe.

auta elektryczne Porównanie wczoraj, 06:00

Od Smarta po Mercedesa EQV: TEST 18 samochodów elektrycznych

Można odnieść wrażenie, że w ostatnim roku pojawiło się więcej modeli elektrycznych niż przez ostatnie sto lat. Tu zebraliśmy ich 18 – od miejskich maluchów, przez kompakty, crossovery i duże SUV-y, aż po vana. Z przymrużeniem oka można powiedzieć, że reprezentują one aktualny stan samochodowej elektryfikacji. Jaki to stan – szczegóły na następnych stronach.

Porsche 911 GT3 Pierwsza jazda 4 lipca 2021, 06:00

Porsche 911 GT3: Moc zaklęta w ruchu - TEST

Porsche 911 GT3 nie traktuje kierowcy ulgowo – żąda, by solidnie popracował. Na torze wyścigowym sprawdzamy, jak zmiany w zawieszeniu i mniejsza masa wpłynęły na właściwości jezdne 510-konnego coupé.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Porsche 924  Carrera GTS Wydarzenia 29 lipca 2021, 13:00

Porsche 924 Carrera GTS: najdroższe Porsche swoich czasów

Porsche 924 Carrera GTS było w latach 80. ubiegłego wieku rajdową bestią, w której zasiadał sam Walter Rohrl. Przy okazji faktu odrestaurowania kultowego modelu, warto przypomnieć jego niezwykłą historię.

Porsche Macan GTS facelift 2021 Wydarzenia 20 lipca 2021, 00:01

Porsche Macan po face liftingu – premiera

Porsche Macan debiutuje w odświeżonej wersji, z lepszymi osiągami i wyostrzoną stylistyką. Każda z oferowanych odmian ma teraz więcej mocy niż dotychczas.

Silnik spalinowy Technika 11 lipca 2021, 06:00

Silniki spalinowe: Przyszłość wciąż przed nimi - TECHNIKA

Gdy wszyscy wokół mówią o samochodach elektrycznych, producenci nastawiają się jeszcze na długie lata z silnikami spalinowymi. Jak bardzo już dzisiaj są one skomplikowane, pokazuje nasz przegląd. Inżynierowie koncentrują się na zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo, ale podkręcają też osiągi niektórych jednostek. Nasz subiektywny wybór jest bogaty – od małej benzynowej jednostki z trzema cylindrami po potężną wolnossącą V-ósemkę.

REKLAMA