[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Porsche

Rozwiń
Historia marki Porsche zaczyna się w 1931 roku w Niemczech, kiedy Ferdinand Porsche zakłada przedsiębiorstwo produkujące samochody. W 1934 roku Porsche otrzymał od Adolfa Hitlera polecenie stworzenia auta dla ludu, czyli Volkswagena. Propozycją Ferdinanda był popularny Garbus. W czasie wojny Porsche produkowało pojazdy militarne.
Po II Wojnie Światowej firmę przejął syn Ferdinanda - Ferry. On stworzył pierwszy model Porsche - 356. Samochód bazował w dużej części na Garbusie, przypominał go nawet wyglądem. Późniejsze wersje 356 były już niezależnymi konstrukcjami. Porsche 356 jeździł m.in. James Dean. Kolejnym ważnym modelem dla Porsche był następca 356, model 550 Spyder. Tym modelem, startującym w rajdach samochodowych, marka Porsche zyskała rozgłos. Przez kolejne lata Porsche startowało w wyścigach i rajdach, tym samym kształtując swój wizerunek, jako marka sportowa. W 1972 roku firma przekształciła się na spółkę akcyjną, a tym samym członkowie rodziny Porsche przestali spełniać funkcje kierownicze. Rozszerzono także asortyment i zaczęto produkować odzież i akcesoria. Każdy poprzedni, czy nowy model Porsche jest bardzo rozpoznawalny przez charakterystyczny kształt karoserii, a także kształt reflektorów. 1963 rok to bardzo ważna data w historii Porsche. Właśnie wtedy pojawił się najsłynniejszy model - 911. Była to całkowicie nowa, niezależna konstrukcja, ale stylistycznie nawiązująca do poprzednich modeli 356 i 550. W 911 zastosowano silnik w układzie bokser, umieszczony z tyłu i niezależny układ tylnego zawieszenia. To zastosowanie jest obecne także dziś, a model 911 jest od ponad 50 lat rozwijany i modernizowany, lecz jego kształt niewiele się zmienia. Marka Porsche od zawsze miała wiele do czynienia z Volkswagenem, bowiem 20% akcji Porsche należało właśnie do niemieckiego koncernu. Dziś już ponad połowa akcji należy do VW, czyniąc go właścicielem Porsche. Każdy model Porsche ma sportowy charakter, nawet duży SUV Cayenne. Oprócz niego Porsche sprzedaje także modele: Cayman, Boxter, Panamera, 911, 918 Spyder i Macan.

Testy samochodów marki Porsche

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie Pierwsza jazda 19 listopada 2018, 20:06

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie

Nie ma najmocniejszego silnika w gamie, ale spośród wszystkich „911” to właśnie on jednymi kołami jedzie jeszcze po drodze, a drugimi już po torze. Najnowsze Porsche 911 GT3 RS.

 Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych Pierwsza jazda 11 sierpnia 2017, 13:16

Porsche Panamera 4S Diesel – nie tylko dla oszczędnych

Niskie zużycie paliwa raczej nie jest najważniejsze dla kogoś, kto jeździ Porsche. Ale miło, gdy można je dopisać do listy zalet auta kosztującego przeszło pół miliona złotych.

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać Test 25 lipca 2016, 12:41

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać

Samochodowych końców świata było w ostatnich latach sporo, ale ten jest wyjątkowy – wolnossące silniki Porsche 911 zostały zastąpione przez jednostki turbodoładowane. W teście 911 Carrera S.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Porsche

Porsche Macan S 2018 facelift Wydarzenia 12 grudnia 2018, 13:38

Porsche Macan S z nowym silnikiem – cena

Porsche wprowadza nowy silnik dla modelu Macan S. Jest to ponad 350-konne V6 turbo.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport Wydarzenia 29 listopada 2018, 16:28

Porsche 911 GT2 RS Clubsport - 700 KM mocy

Na salonie samochodowym w Los Angeles zadebiutowało spektakularne Porsche 911 GT2 RS Clubsport.

Porsche 911 (992) 2018 Wydarzenia 28 listopada 2018, 05:30

Nowe Porsche 911 – premiera ósmej generacji

Nowe Porsche 911 ujrzało światło dzienne. Jest mocniejsze, szybsze i jeszcze lepsze.

REKLAMA