Porsche 911

Samochód legenda, ikona, jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Pierwsze Porsche 911 zaprezentowano w 1963 roku we Frankfurcie, było następcą pierwszego sportowego Porsche - modelu 356. Pierwsze 911 miało sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM. Pierwszą generację 930 zastąpiono modelem oznaczonym symbolem 964 dopiero w 1989 roku. Nowy model miał nowy silnik 3.6 o mocy 250-360 KM. Po raz pierwszy wprowadzono napęd na cztery koła w wersji Carrera 4 oraz przy tej generacji zadebiutowała wersja turbo z silnikiem o mocy 360 KM w wersji Turbo S. Wersję Turbo okrzyknięto najlepszym Porsche od czasu zaprezentowania modelu 959. W 1993 roku zadebiutowała trzecia generacja Porsche 911. W nowej wersji wzmocniono silniki i popracowano nad aerodynamiką. Generacja 993 była ostatnią gamą modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Zupełnie nową, a nawet kontrowersyjną pod względem stylistyki i silnika chłodzonego cieczą, a nie jak dotychczasowo powietrzem, generację 996. Zamontowano całkiem nowy 3.4-litrowy silnik o mocy 300 KM. Do produkcji weszła też wyczynowa wersja GT3 i GT3 RS, a także ekstremalna GT2 z silnikiem o mocy 483 KM. W 2004 roku zaprezentowano nową generację 997, która wyglądem nawiązywała do starszych modeli. Zmodyfikowano silniki, dodano nową skrzynię biegów Tiptronic i ulepszono napęd 4x4. Najmocniejsza odmiana Turbo S miała 530 KM. Najnowsza generacja Porsche 911 zadebiutowała w 2011 we Frankfurcie. Odmiana 991 ma najczystsze i najoszczędniejsze silniki w historii modelu 911. Podstawowa jednostka 3.4 o mocy 350 KM, może spalić przy oszczędnej jeździe nawet 10l/100 km. Przy premierze 911 zadebiutowała pierwsza w historii motoryzacji 7-biegowa manualna skrzynia biegów. Najmocniejsza odmiana Turbo S ma 560 KM. Porsche 911 przez wszystkie generacja tylko ewoluowało. Początkowo wszyscy łapali się za głowę, jak auto z napędem na tył i silnikiem z tyłu może w ogóle się poruszać. Dziś, Porsche 911 to jeden z najlepiej prowadzących się aut świata.

Opinia eksperta

<p>Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.</p>

Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.


redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Porsche 911

Porsche 911 GT3 Pierwsza jazda 4 lipca 2021, 06:00

Porsche 911 GT3: Moc zaklęta w ruchu - TEST

Porsche 911 GT3 nie traktuje kierowcy ulgowo – żąda, by solidnie popracował. Na torze wyścigowym sprawdzamy, jak zmiany w zawieszeniu i mniejsza masa wpłynęły na właściwości jezdne 510-konnego coupé.

Porsche 911 Targa 4S Testy 13 marca 2021, 06:00

Porsche 911 4S Targa: Chwila upokorzenia - TEST

Porsche Targa plasuje się w gamie 911 pomiędzy coupe i kabrioletem, ale jej największa zaleta nie wiąże się ze zdroworozsądkowym wyborem i praktycznymi zaletami.

Porsche_mclaren Testy porównawcze 25 grudnia 2020, 06:00

Porsche 911 Turbo S kontra McLaren GT: pojedynek na torze

Dwa auta z silnikami o mocy ponad 600 KM, dwa osiągające prędkość grubo powyżej 300 km/h – nie było rady, musieliśmy pojechać na Hockenheim. Dzień spędzony z McLarenem GT i Porsche 911 Turbo S.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące modelu Porsche 911

Porsche Wydarzenia 18 października 2021, 14:00

Taycan wyprzedza 911 i Panamerę

Porsche zwiększyło w tym roku sprzedaż o 13 proc. Najchętniej wybierane są SUV-y, ale trzecie miejsce na podium zajmuje obecnie elektryczny Taycan, który wyprzedził legendy – 911 i 718.

Porsche 911 RSR Sport 2 października 2021, 06:00

Porsche 911 RSR: Kilka minut po trzeciej - TEST

Z drogową Carrerą ma wspólne w zasadzie tylko tylne lampy. Silnik jest umieszczony centralnie, a konstrukcja bardziej przypomina prototyp niż samochód drogowy. Wrażenia z jazdy autem, które wystartuje w Le Mans 24h – oto Porsche 911 RSR.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 Wydarzenia 9 sierpnia 2021, 16:12

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25: z genami 911 GT3 R

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 to wyjątkowy model, który powstanie w zaledwie 30 egzemplarzach, jako sposób uczczenia 25-lecia Manthey-Racing GmbH.

REKLAMA