REKLAMA

Porsche 911

Samochód legenda, ikona, jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Pierwsze Porsche 911 zaprezentowano w 1963 roku we Frankfurcie, było następcą pierwszego sportowego Porsche - modelu 356. Pierwsze 911 miało sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM. Pierwszą generację 930 zastąpiono modelem oznaczonym symbolem 964 dopiero w 1989 roku. Nowy model miał nowy silnik 3.6 o mocy 250-360 KM. Po raz pierwszy wprowadzono napęd na cztery koła w wersji Carrera 4 oraz przy tej generacji zadebiutowała wersja turbo z silnikiem o mocy 360 KM w wersji Turbo S. Wersję Turbo okrzyknięto najlepszym Porsche od czasu zaprezentowania modelu 959. W 1993 roku zadebiutowała trzecia generacja Porsche 911. W nowej wersji wzmocniono silniki i popracowano nad aerodynamiką. Generacja 993 była ostatnią gamą modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Zupełnie nową, a nawet kontrowersyjną pod względem stylistyki i silnika chłodzonego cieczą, a nie jak dotychczasowo powietrzem, generację 996. Zamontowano całkiem nowy 3.4-litrowy silnik o mocy 300 KM. Do produkcji weszła też wyczynowa wersja GT3 i GT3 RS, a także ekstremalna GT2 z silnikiem o mocy 483 KM. W 2004 roku zaprezentowano nową generację 997, która wyglądem nawiązywała do starszych modeli. Zmodyfikowano silniki, dodano nową skrzynię biegów Tiptronic i ulepszono napęd 4x4. Najmocniejsza odmiana Turbo S miała 530 KM. Najnowsza generacja Porsche 911 zadebiutowała w 2011 we Frankfurcie. Odmiana 991 ma najczystsze i najoszczędniejsze silniki w historii modelu 911. Podstawowa jednostka 3.4 o mocy 350 KM, może spalić przy oszczędnej jeździe nawet 10l/100 km. Przy premierze 911 zadebiutowała pierwsza w historii motoryzacji 7-biegowa manualna skrzynia biegów. Najmocniejsza odmiana Turbo S ma 560 KM. Porsche 911 przez wszystkie generacja tylko ewoluowało. Początkowo wszyscy łapali się za głowę, jak auto z napędem na tył i silnikiem z tyłu może w ogóle się poruszać. Dziś, Porsche 911 to jeden z najlepiej prowadzących się aut świata.

Opinia eksperta

<p>Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.</p>

Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.


redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Porsche 911

Porsche_mclaren Testy porównawcze 25 grudnia 2020, 06:00

Porsche 911 Turbo S kontra McLaren GT: pojedynek na torze

Dwa auta z silnikami o mocy ponad 600 KM, dwa osiągające prędkość grubo powyżej 300 km/h – nie było rady, musieliśmy pojechać na Hockenheim. Dzień spędzony z McLarenem GT i Porsche 911 Turbo S.

audi_porsche_bmw Porównanie 12 września 2020, 06:00

Audi RS 6, BMW M8 Gran Coupe i Porsche 911 Turbo S Cabrio: Mocarne auta do jazdy na co dzień - TEST

Trzy sekundy do setki – kilka lat temu w takim tempie przyspieszały tylko ultradrogie superauta. Dzisiaj równie szybkie są kabriolety – takie jak Porsche 911 Turbo S, sedany – w tej roli BMW M8, a nawet kombi – Audi RS 6. Każdym z nich można przy tym wygodnie jeździć na co dzień.

Porsche 911 Turbo S Pierwsza jazda 29 sierpnia 2020, 06:00

Porsche 911 Turbo S: jak jeździ najszybsze Porsche w historii - TEST

Czy trzeba jakoś specjalnie przedstawiać auto, które ma 650 KM, podwójnie doładowany silnik typu bokser, a pod "skrzydłem" z tyłu napis 911 Turbo S? Tak sądziliśmy, lepiej po prostu od razu wsiąść za kierownicę najmocniejszej obecnie oferowanej wersji Porsche 911 i wcisnąć gaz.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące modelu Porsche 911

Singer ACS Wydarzenia 8 stycznia 2021, 13:00

Singer ACS: powrót dakarowego Porsche 911

Porsche 911 i rajdy terenowe? Tak, to już było. A teraz, za sprawą firmy Singer, powraca, w postaci modelu Singer ACS, czyli All-Terrain Competition Study.

Odrestaurowane Porsche 911 S Targa z 1967 Wydarzenia 17 grudnia 2020, 06:00

Porsche 911 S Targa z 1967 roku po fabrycznej renowacji

Odnalezione gdzieś w garażu, pozbawione drzwi i porzucone Porsche 911 S Targa nabrało nowego blasku po fabrycznej renowacji, przeprowadzonej przez dział Porsche Classic.

Porsche 911 GT3 Cup 992 Wydarzenia 15 grudnia 2020, 15:55

Porsche 911 GT3 Cup: mocniej, szybciej, lepiej

Porsche 911 GT3 Cup debiutuje przed oficjalną prezentacją drogowej wersji nowego 911 GT3 RS. Wyczynowy model, bazujący na serii 992, ma więcej mocy i kręci o 1 proc. lepsze czasy okrążeń, niż poprzednik.

REKLAMA