[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

Porsche 911

Samochód legenda, ikona, jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Pierwsze Porsche 911 zaprezentowano w 1963 roku we Frankfurcie, było następcą pierwszego sportowego Porsche - modelu 356. Pierwsze 911 miało sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM. Pierwszą generację 930 zastąpiono modelem oznaczonym symbolem 964 dopiero w 1989 roku. Nowy model miał nowy silnik 3.6 o mocy 250-360 KM. Po raz pierwszy wprowadzono napęd na cztery koła w wersji Carrera 4 oraz przy tej generacji zadebiutowała wersja turbo z silnikiem o mocy 360 KM w wersji Turbo S. Wersję Turbo okrzyknięto najlepszym Porsche od czasu zaprezentowania modelu 959. W 1993 roku zadebiutowała trzecia generacja Porsche 911. W nowej wersji wzmocniono silniki i popracowano nad aerodynamiką. Generacja 993 była ostatnią gamą modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Zupełnie nową, a nawet kontrowersyjną pod względem stylistyki i silnika chłodzonego cieczą, a nie jak dotychczasowo powietrzem, generację 996. Zamontowano całkiem nowy 3.4-litrowy silnik o mocy 300 KM. Do produkcji weszła też wyczynowa wersja GT3 i GT3 RS, a także ekstremalna GT2 z silnikiem o mocy 483 KM. W 2004 roku zaprezentowano nową generację 997, która wyglądem nawiązywała do starszych modeli. Zmodyfikowano silniki, dodano nową skrzynię biegów Tiptronic i ulepszono napęd 4x4. Najmocniejsza odmiana Turbo S miała 530 KM. Najnowsza generacja Porsche 911 zadebiutowała w 2011 we Frankfurcie. Odmiana 991 ma najczystsze i najoszczędniejsze silniki w historii modelu 911. Podstawowa jednostka 3.4 o mocy 350 KM, może spalić przy oszczędnej jeździe nawet 10l/100 km. Przy premierze 911 zadebiutowała pierwsza w historii motoryzacji 7-biegowa manualna skrzynia biegów. Najmocniejsza odmiana Turbo S ma 560 KM. Porsche 911 przez wszystkie generacja tylko ewoluowało. Początkowo wszyscy łapali się za głowę, jak auto z napędem na tył i silnikiem z tyłu może w ogóle się poruszać. Dziś, Porsche 911 to jeden z najlepiej prowadzących się aut świata.

Opinia eksperta

<p>Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.</p>

Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.


redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Porsche 911

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać Test 25 lipca 2016, 12:41

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać

Samochodowych końców świata było w ostatnich latach sporo, ale ten jest wyjątkowy – wolnossące silniki Porsche 911 zostały zastąpione przez jednostki turbodoładowane. W teście 911 Carrera S.

Porsche 911 Turbo S - Skok na bungee Pierwsza jazda 20 lipca 2016, 11:40

Porsche 911 Turbo S - Skok na bungee

Dostało 20 KM ekstra, do tego lekki tuning zawieszenia i układu napędowego. Niby niewiele, jednak efekt końcowy jest większy niż prosta suma tych składników: Porsche 911 Turbo stało się szybsze niż kiedykolwiek.

Audi TT, Lexus RC F, Porsche 911 GTS i Toyota GT86 Testy porównawcze 16 maja 2015, 11:00

Audi TT, Lexus RC F, Porsche 911 GTS i Toyota GT86

Cztery samochody, wszystkie na swój sposób sportowe, ale całkiem różne. Porównujemy Audi TT, Lexus RC F, Porsche 911 GTS i Toyota GT86 i sprawdzamy ile jest sportu w sporcie.

Wiadomości dotyczące modelu Porsche 911

Porsche 911 Speedster Concept Wydarzenia 13 czerwca 2018, 11:13

Porsche 911 Speedster Concept - zjawiskowy roadster

Porsche 911 Speedster Concept to model zaprezentowany z okazji 70-lecia sportowych aut niemieckiej marki. Trzeba przyznać, że samochód wygląda zjawiskowo.

Porsche 911 GT3 R Wydarzenia 17 maja 2018, 15:31

Porsche 911 GT3 R

Na bazie seryjnego modelu 911 GT3 RS Porsche zaprojektowało nowy samochód wyścigowy dla prywatnych zespołów, stworzony z myślą o startach w seriach GT3 na całym świecie w sezonie 2019. Oto Porsche 911 GT3 R.

Porsche 911 GT3 RS Wydarzenia 23 kwietnia 2018, 10:40

Nowe Porsche 911 GT3 RS poniżej 7 minut na Północnej Pętli

Porsche 911 GT3 RS ustanowiło kolejny punkt odniesienia dla samochodów sportowych z homologacją drogową, uzyskując świetny czas na północnej pętli niemieckiego toru Nürburgring.