[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Porsche 911

Samochód legenda, ikona, jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Pierwsze Porsche 911 zaprezentowano w 1963 roku we Frankfurcie, było następcą pierwszego sportowego Porsche - modelu 356. Pierwsze 911 miało sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM. Pierwszą generację 930 zastąpiono modelem oznaczonym symbolem 964 dopiero w 1989 roku. Nowy model miał nowy silnik 3.6 o mocy 250-360 KM. Po raz pierwszy wprowadzono napęd na cztery koła w wersji Carrera 4 oraz przy tej generacji zadebiutowała wersja turbo z silnikiem o mocy 360 KM w wersji Turbo S. Wersję Turbo okrzyknięto najlepszym Porsche od czasu zaprezentowania modelu 959. W 1993 roku zadebiutowała trzecia generacja Porsche 911. W nowej wersji wzmocniono silniki i popracowano nad aerodynamiką. Generacja 993 była ostatnią gamą modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Zupełnie nową, a nawet kontrowersyjną pod względem stylistyki i silnika chłodzonego cieczą, a nie jak dotychczasowo powietrzem, generację 996. Zamontowano całkiem nowy 3.4-litrowy silnik o mocy 300 KM. Do produkcji weszła też wyczynowa wersja GT3 i GT3 RS, a także ekstremalna GT2 z silnikiem o mocy 483 KM. W 2004 roku zaprezentowano nową generację 997, która wyglądem nawiązywała do starszych modeli. Zmodyfikowano silniki, dodano nową skrzynię biegów Tiptronic i ulepszono napęd 4x4. Najmocniejsza odmiana Turbo S miała 530 KM. Najnowsza generacja Porsche 911 zadebiutowała w 2011 we Frankfurcie. Odmiana 991 ma najczystsze i najoszczędniejsze silniki w historii modelu 911. Podstawowa jednostka 3.4 o mocy 350 KM, może spalić przy oszczędnej jeździe nawet 10l/100 km. Przy premierze 911 zadebiutowała pierwsza w historii motoryzacji 7-biegowa manualna skrzynia biegów. Najmocniejsza odmiana Turbo S ma 560 KM. Porsche 911 przez wszystkie generacja tylko ewoluowało. Początkowo wszyscy łapali się za głowę, jak auto z napędem na tył i silnikiem z tyłu może w ogóle się poruszać. Dziś, Porsche 911 to jeden z najlepiej prowadzących się aut świata.

Opinia eksperta

<p>Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.</p>

Chociaż o 100 tys. zł droższe w porównaniu z poprzednim modelem, z ceną 956 tys. zł Porsche Turbo S pozostaje niedrogim niemieckim autem. Tak jest – niedrogim. Osiągi są monumentalne, a jednocześnie Porsche jest idealnie łatwe w użytkowaniu na co dzień, nawet w zimie i nawet na śniegu. Za tę cenę nie ma drugiego takiego samochodu na świecie.


redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Porsche 911

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie Pierwsza jazda 19 listopada 2018, 20:06

Porsche 911 GT3 RS - rzeczy ważne na świecie

Nie ma najmocniejszego silnika w gamie, ale spośród wszystkich „911” to właśnie on jednymi kołami jedzie jeszcze po drodze, a drugimi już po torze. Najnowsze Porsche 911 GT3 RS.

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać Test 25 lipca 2016, 12:41

Porsche 911 Carrera S - wszystko musi się zmieniać

Samochodowych końców świata było w ostatnich latach sporo, ale ten jest wyjątkowy – wolnossące silniki Porsche 911 zostały zastąpione przez jednostki turbodoładowane. W teście 911 Carrera S.

Porsche 911 Turbo S - Skok na bungee Pierwsza jazda 20 lipca 2016, 11:40

Porsche 911 Turbo S - Skok na bungee

Dostało 20 KM ekstra, do tego lekki tuning zawieszenia i układu napędowego. Niby niewiele, jednak efekt końcowy jest większy niż prosta suma tych składników: Porsche 911 Turbo stało się szybsze niż kiedykolwiek.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące modelu Porsche 911

Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo Wydarzenia 30 stycznia 2019, 14:43

Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo. 800 koni w Porsche 911

Niemiecki tuner Gemballa przerobił Porsche 911 Turbo w prawdziwą bestię. Oto GTR 8XX EvoR BiTurbo.

Volkswagen Transporter z silnikiem Porsche 911 Turbo Wydarzenia 11 stycznia 2019, 14:53

Volkswagen Transporter z silnikiem Porsche 911 Turbo

Volkswagen Transporter i Porsche 911 Turbo to dwie motoryzacyjne skrajności. Zobaczcie, co wyszło z ich połączenia!

Porsche 911 (992) Cabriolet Wydarzenia 10 stycznia 2019, 13:11

Porsche 911 Cabriolet. Znamy polskie ceny

Niedługo po premierze nowej generacji Porsche 911, niemiecka marka prezentuje jego otwartą wersję 911 Cabriolet.

REKLAMA