
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne to pierwszy SUV w historii marki. Jego premiera w 2002 roku wywołała sporą dyskusję w świecie motoryzacyjnym. Producent aut sportowych wprowadza dużego SUV-a - to się nie godziło. Jednak model Cayenne okazał się przełomowy i dzięki bardzo dużemu zainteresowaniu klientów, Porsche podniosło się z kłopotów finansowych na początku lat dwutysięcznych i zaczęło mocno inwestowało w nowe technologię i modele. Początkowo Cayenne było oferowane z wersach S i Turbo. Oba miały silniki V8 o mocach 340 i 450 KM. Cayenne zostało poddane face liftingowi w 2007 roku. Zmianom uległo nadwozie oraz gama silników. Wszystkie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa i więcej mocy. W 2009 roku wprowadzono pierwszy w historii firmy silnik diesla. Był to 3.0 TDI pochodzący z VW Touarega. Cayenne drugiej generacji zaprezentowano w 2010 roku w Genewie. Samochód powstał na tej samej płycie podłogowej co II generacja Volkswagena Touarega. Nowe Cayenne jest mniejsze, lżejsze i ma nowe silniki. Zamontowano m. in. hybrydę z silnikiem benzynowym o mocy 333 KM wspieranym przez 47-konny silnik elektryczny. Najmocniejsza wersja to Turbo S z silnikiem o mocy 550 KM.Testy samochodów Porsche Cayenne

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - uwaga, drogo!
Porsche Cayenne jeden z najdroższych używanych SUV-ów – i w zakupie, i w eksploatacji. jest bardzo zwinny w zakrętach, a dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom uzyskuje osiągi jak samochody sportowe.

SUV-y z V8: Maserati Levante GTS, Audi RS Q8 i Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe
Ciężkie jak lokomotywa, wielkie jak kiosk, ale szybkie – jakby gabaryty nie miały żadnego znaczenia. Trzy sposoby na szybkiego SUV-a z silnikiem V8, czyli stylowe Maserati Levante GTS, narwane Audi RS Q8 i hybrydowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

Porsche Cayenne GTS: Po liftingu z nowym silnikiem
Porsche Cayenne GTS po faceliftingu straciło dwa cylindry i fantastyczny dźwięk silnika V8. Cała reszta jest natomiast w najlepszym porządku.
Wiadomości dotyczące modelu Porsche Cayenne

Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8
Porsche Cayenne GTS powraca do silnika V8, który ma teraz więcej mocy i oferuje lepsze osiągi, niż wcześniejszy model z jednostką V6.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Topowa hybryda
Znakiem czasów jest fakt, że pokazane właśnie hybrydowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid jest najmocniejszą wersją SUV-a tej sportowej marki.

Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid - hybryda plug-in
Do oferty nowego Porsche Cayenne wchodzi wersja hybrydowa plug-in o nazwie Cayenne E-Hybrid. Oszczędny SUV do "setki" startuje w zaledwie pięć sekund.
REKLAMA