
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne to pierwszy SUV w historii marki. Jego premiera w 2002 roku wywołała sporą dyskusję w świecie motoryzacyjnym. Producent aut sportowych wprowadza dużego SUV-a - to się nie godziło. Jednak model Cayenne okazał się przełomowy i dzięki bardzo dużemu zainteresowaniu klientów, Porsche podniosło się z kłopotów finansowych na początku lat dwutysięcznych i zaczęło mocno inwestowało w nowe technologię i modele. Początkowo Cayenne było oferowane z wersach S i Turbo. Oba miały silniki V8 o mocach 340 i 450 KM. Cayenne zostało poddane face liftingowi w 2007 roku. Zmianom uległo nadwozie oraz gama silników. Wszystkie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa i więcej mocy. W 2009 roku wprowadzono pierwszy w historii firmy silnik diesla. Był to 3.0 TDI pochodzący z VW Touarega. Cayenne drugiej generacji zaprezentowano w 2010 roku w Genewie. Samochód powstał na tej samej płycie podłogowej co II generacja Volkswagena Touarega. Nowe Cayenne jest mniejsze, lżejsze i ma nowe silniki. Zamontowano m. in. hybrydę z silnikiem benzynowym o mocy 333 KM wspieranym przez 47-konny silnik elektryczny. Najmocniejsza wersja to Turbo S z silnikiem o mocy 550 KM.Testy samochodów Porsche Cayenne

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Szybki, lecz drogi
To najdroższy używany SUV – i w zakupie, i w eksploatacji. Dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom Cayenne uzyskuje osiągi jak auta sportowe.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - uwaga, drogo!
Porsche Cayenne jeden z najdroższych używanych SUV-ów – i w zakupie, i w eksploatacji. jest bardzo zwinny w zakrętach, a dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom uzyskuje osiągi jak samochody sportowe.

SUV-y z V8: Maserati Levante GTS, Audi RS Q8 i Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe
Ciężkie jak lokomotywa, wielkie jak kiosk, ale szybkie – jakby gabaryty nie miały żadnego znaczenia. Trzy sposoby na szybkiego SUV-a z silnikiem V8, czyli stylowe Maserati Levante GTS, narwane Audi RS Q8 i hybrydowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.
Wiadomości dotyczące modelu Porsche Cayenne

Najbardziej luksusowe SUV-y świata
Modele z wysoko poprowadzoną linią nadwozia, inaczej mówiąc SUV-y, są dziś obecne w ofercie niemal każdego producenta, włącznie z tymi najbardziej luksusowymi i sportowymi. Oto ranking najbardziej luksusowych SUV-ów na rynku.

Porsche z rekordowymi wynikami sprzedaży
W Polsce zarejestrowano w 2021 roku najwięcej egzemplarzy Porsche w historii. Z kolei w Norwegii Taycan znalazł w styczniu więcej klientów, niż wszystkie auta benzynowe na rynku.

Porsche Cayenne Platinum Edition. Styl w cenie
Porsche wprowadza na rynek nową, specjalną edycję Cayenne – Platinum Edition. Samochody te trafią do klientów w maju tego roku, ale już teraz znamy ich ceny.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń