
Porsche Cayman
Porsche Cayman do coupe zbudowane na bazie roadstera - modelu Boxter. Pierwsza generacja Caymana pojawiła się w 2005 roku. Napędzał go silnik z modelu Boxter o pojemności 2.7 i mocy 245 KM. Mocniejsza wersja S miała silnik z 911 3.4 o mocy 295 KM. W 2009 roku auto przeszło facelifting. Silnik 2.7 został zastąpiony większą 2.9-litrową jednostką, a w wersji S moc wzrosła z 295 do 320 KM. W 2011 roku zaprezentowano najmocniejszą odmianę Caymana - R. Bazował na Caymanie S, ale był od niego lżejszy, sztywniejszy i mocniejszy. Drugą generację Porsche Caymana zaprezentowano w Genewie w 2012 roku. Podstawowy silnik znowu zyskał pojemność 2.7, ale podniesiono jego moc do 275 KM. Wersję S wzmocniono do 325 KM. W 2014 roku zaprezentowano najmocniejszą wersję GTS. Jest niższa o 20 mm od seryjnego Caymana i nieco dłuższa. Porsche Cayman GTS ma moc 340 KM. Porsche Cayman to jeden z najlepiej prowadzących się aut sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem.Oceny
Opinia eksperta

Nic tylko wsiadać i jechać – i to bez cienia strachu, że tylnonapędowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem zechce nagle w niekontrolowany sposób zamiatać tyłem. Nie zechce. Ma mnóstwo wyrafinowanej techniki, dzięki której stale pozostaje pod kontrolą. Cayman S jest najprawdziwszym Porsche. Także pod względem ceny.
Roman Skąpski
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów Porsche Cayman

Porsche Cayman GT4 z PDK: Skrzynia robi całą różnicę - TEST
Przez pierwsze dwa lata Porsche 718 Cayman GT4 był oferowany wyłącznie z mechaniczną skrzynią biegów. Dopiero w ubiegłym sezonie w ofercie pojawiła się przekładnia dwusprzęgłowa. Robi ona ogromną różnicę – szczególnie podczas szybkiej jazdy.

Audi R8 vs. Ford Mustang vs. Mazda MX-5 vs. Porsche Cayman: Auta z silnikami wolnossącymi: - TEST
Chociaż od lat wieszczy się im rychły koniec, silniki wolnossące jakoś nie chcą wyginąć. Audi R8, Ford Mustang, Mazda MX-5 i Porsche Cayman to cztery modele, których jednostki nabierają powietrza bez pomocy sprężarki. Mają od czterech do dziesięciu cylindrów.

Test Porsche Cayman GT4: Niech Cię diabli
Najtańsze, najostrzejsze auto spod znaku Porsche. Cayman GT4 to wściekły, żółty rollercoaster z silnikiem z tyłu. Oto test Porsche Caymana GT4.
Wiadomości dotyczące modelu Porsche Cayman

5 najbardziej emocjonujących modeli GT w wydaniu Porsche – RANKING
Tym razem prezentujemy ranking przygotowany przez Porsche. W zestawieniu 5. najbardziej porywających samochodów Porsche ze znaczkiem GT wrażenie robi różnorodność modeli jakie przez lata znalazły się ofercie tego producenta.

Porsche Cayman GT4 Clubsport - szaleństwo na torze
Porsche Cayman GT4 w momencie debiutu zebrało bardzo pozytywne recenzje. Porsche postanowiło pójść za ciosem, dając swoim klientom możliwość zamówienia wersji typowo pod zabawę na torze wyścigowym. Oto Cayman GT4 Clubsport.

Porsche Cayman GT4 Clubsport
Porsche oferuje model "dla początkujących kierowców wyścigowych". Na razie nie zdradzono wyglądu auta, ale co nieco już o nim wiemy. Zobacz, Caymana GT4 Clubsport.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń