
Skoda Octavia
Skoda Octavia była produkowana od 1996 roku. Auto zbudowane było na płycie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Rok po premierze zaprezentowano wersję kombi. W 2000 roku auto przeszło face lifting, a wraz z nim wprowadzono do sprzedaży usportowioną wersję- Skoda Octavia RS. Produkcję zakończono 9 listopada 2010 roku. Przez 14 lat wyprodukowano 1 442 126 egzemplarzy.Druga generacja Skody Octavii została przedstawiona światu w 2003 roku, a do sprzedaży trafiła na początku 2004 roku. Rok później ukazano odmianę RS, a w 2006 roku wersję Scout. Wraz z 2008 rokiem Skoda Octavia doczekała się face liftingu. W grudniu 2012 rozpoczęto produkcję trzeciej generacji. Skoda Octavia dostępna jest w wersji liftback, kombi oraz RS.Oceny
Opinia eksperta
W porównaniu z innymi tzw. kompaktami, Octavia prezentuje się jak auto o klasę większe i taki też oferuje komfort podróżowania. Trudno się w niej zmęczyć nawet długą jazdą.
Maciej Ziemek
redaktor "auto motor i sport"
Testy samochodów Skoda Octavia

Skoda Octavia RS 2.0 TDI: Najlepsza z trzech - TEST
Kiedyś była po prostu jedna, dzisiaj w ofercie są aż trzy wersje silnikowe Skody Octavii RS. Wrażenia z jazdy tą najbardziej niepozorną, która jednak ma wiele do zaoferowania – Octavią RS 2.0 TDI.

Skoda Octavia 1.5 e-Tec – czy warto do niej dopłacać? Wrażenia z jazdy ODC.2
Za nami połowa testu 150-konnej Octavii z układem mild hybrid, czyli w wersji e-Tec. Poznaliśmy już pierwsze wyniki zużycia paliwa oraz zalety i wady modelu.

Elektryczne kontra spalinowe: Ford, Skoda, Porsche - TEST
Dwa razy Ford Mustang, dwa razy Skoda RS i dwa razy Porsche z oznaczeniem Turbo S. Najszybsze auta trzech marek, w każdej parze model z silnikiem spalinowym oraz elektryk. Spotkanie starego świata z nowym.
Wiadomości dotyczące modelu Skoda Octavia

Skoda Octavia bezpieczna na 5 gwiazdek
Skoda Octavia obroniła swój 5-gwiazdkowy wynik w niezależnym Europejskim Programie Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) po wprowadzeniu zaktualizowanych, bardziej rygorystycznych kryteriów oceny w roku testowym 2022.

Skoda stawia na aerodynamikę
Najnowsze modele Skody mogą pochwalić się doskonałymi właściwościami aerodynamicznymi i świetnymi wartościami współczynnika oporu powietrza. Absolutnym liderem jest model Enyaq Coupe iV.

Skoda Octavia e-TEC, czyli łagodna hybryda
Czym jest łagodna hybryda? Aby zrozumieć fenomen tego rodzaju samochodów można przyjrzeć się Skodzie Octavii e-TEC, która właśnie otrzymała taki napęd.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
REKLAMA
NAJNOWSZE
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń