Volkswagen

Rozwiń
Volkswagen (niem. samochód dla ludu) to niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne zostało założone w 1937 roku. Historia marki VW zaczęła się w 1933 roku, kiedy to Adolf Hitler zażądał od Ferdinanda Porsche, aby ten skonstruował tani samochód dla ludu. Rok później pokazano pierwszy samochód Volkswagena - legendarnego Garbusa. W czasie wojny produkowano różne pojazdy wojskowe. Powojenna produkcja ruszyła już we wrześniu 1945 roku i wtedy oficjalnie założono markę Volkswagen.
Powojenna produkcja taniego Garbusa i wprowadzenie innych modeli m. in. Transportera spowodowało, że VW szybko urósł do rangi największego producenta aut w Europie. W 1949 roku Volkswagen po raz pierwszy wprowadził swoje samochody do USA. Po kilku modernizacjach Garbusa w 1978 roku zakończono jego produkcję w Niemczech i przeniesiono do meksyku. Tam był produkowany aż do 2003 roku, w niezmienionej niemal formie. Łącznie wyprodukowano ponad 21 mln sztuk VW Garbusa. W 1973 roku powstał model Passat (w Meksyku nazywał się Santana). Był to kolejny bardzo ważny model dla marki. Passata produkuje się do dziś na całym świecie. Od 1973 roku sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy. W Europie następcą Garbusa został Golf. Pokazano go w 1974 roku i był całkowicie inną, bardziej nowoczesną konstrukcją niż przestarzały Garbus. Volkswagen Golf to najpopularniejszy model tej marki. W 1991 roku Volkswagen otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Powstała firma Kulczyk Tradex z siedzibą w Poznaniu – polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996 roku również Porsche. Rok później powstała tam fabryka - produkowano tam Transportera, a później również Caddy. Obecnie Volkswagen jest właścicielem takich marek jak: Skoda, Seat, Bugatti, Porsche, Ducati, Lamborghini, Scania i Bentley. Jest jednym z największych koncernów motoryzacyjnych świata. 26 listopada 2001 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33 333 333 samochód. Tak dużej liczby wyprodukowanych aut w jednej fabryce do tej pory nie powtórzył jeszcze żaden producent.

Testy samochodów marki Volkswagen

auta elektryczne Porównanie wczoraj, 06:00

Od Smarta po Mercedesa EQV: TEST 18 samochodów elektrycznych

Można odnieść wrażenie, że w ostatnim roku pojawiło się więcej modeli elektrycznych niż przez ostatnie sto lat. Tu zebraliśmy ich 18 – od miejskich maluchów, przez kompakty, crossovery i duże SUV-y, aż po vana. Z przymrużeniem oka można powiedzieć, że reprezentują one aktualny stan samochodowej elektryfikacji. Jaki to stan – szczegóły na następnych stronach.

VW Grand California Testy 11 lipca 2021, 15:00

VW Grand California: Dodkoła Europy - TEST

W porównaniu z typowymi kamperami produkowany seryjnie VW Grand California ma kilka wad, natomiast w jednej kategorii bezdyskusyjnie jest najlepszy – to jazda.W porównaniu z typowymi kamperami produkowany seryjnie VW Grand California ma kilka wad, natomiast w jednej kategorii bezdyskusyjnie jest najlepszy – to jazda.

Renault Megane R.S., VW Golf GTI Testy porównawcze 6 czerwca 2021, 06:00

VW Golf GTI vs Renault Megane R.S. TEST

Usportowione hatchbacki to jedne z najlepszych samochodów, jakie wymyślił świat. Jednak choć ich karierę zapoczątkował VW Golf GTI, to dzisiaj niemiecki kompakt nie może być pewny pozycji lidera. Na drodze staje mu przede wszystkim Renault Mégane R.S. Miejska bitwa na noże.

REKLAMA

Wiadomości dotyczące marki Volkswagen

Volkswagen Taigo Wydarzenia 29 lipca 2021, 08:11

VW Taigo – Więcej klasy w małej bryle

Najnowszy Crossover Volkswagena o nazwie Taygo wyróżnia się sylwetką coupe, bazuje na modelu T-Cross i trafi do klientów na początku 2022 roku.

Travel Turystyka 24 lipca 2021, 06:00

Z ARCHIWUM AMIS: W krainie deszczowców - VW Multivanem po Norwegii

Rzeki, fiordy, jeziora – od czasu do czasu tonące w strugach deszczu: Norwegia to prawdziwe wodne królestwo. Również dlatego Volkswagen Multivan w wersji Atlantis świetnie sprawdził się jako towarzysz podróży przez południowo-zachodnie zakątki tego kraju.

Volkswagen T7 Multivan (2022) Wydarzenia 17 lipca 2021, 06:00

Najtańsze 7-osobowe auta na rynku – przegląd

Niewiele aut osobowych obecnie oferowanych potrafi zabrać na pokład 7 osób. Dziś najczęściej siedem miejsc mają SUV-y, choć w większości wypadków za dwa dodatkowe fotele trzeba zapłacić ekstra.

REKLAMA