Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda
13/2021 Temat numeru Rodzina Skody Kodiaq

Skoda Kodiaq - w rodzinie siła

Największy SUV w gamie modeli Skody został właśnie odświeżony - dotyczy to każdej z szerokiej palety wersji tego modelu, od bogato wyposażonej Style, do sportowej RS.

2021-11-08
Skoda Kodiaq po face liftingu materiały prasowe
Skoda Kodiaq po face liftingu

Jeszcze nie tak dawno temu Skoda oferowała tylko crossovera o nazwie Yeti, ale dzisiaj w jej ofercie znajdziemy Kamiqa, Karoqa, Kodiaqa i Enyaqa, czyli sporą rodzinę SUV-ów i crossoverów. Największym z nich jest właśnie Kodiaq, model, który nazwę swoją odziedziczył po niedźwiedziu kodiackim. Samochód ten oferowany jest dzisiaj w wielu wersjach wyposażenia, a także w kilku specjalnych odmianach, różniących się stylem, charakterem i przeznaczeniem, wśród nich m.in. usportowiony model Sportline, luksusowy Laurin & Klement i szybki Kodiaq RS.

Duży SUV jest jednym z najnowszych rodzajów nadwozia, jakie w ostatnich latach pojawiły się w gamie Skody – przed Kodiaqiem w gamie czeskiego producenta nie było takiego samochodu. Nic dziwnego, że model ten bardzo szybko zyskał ogromną popularność. Recepta na powstanie dużego SUV-a dokładnie taka, jak w przypadku innych modeli Skody, a więc: wziąć konstrukcję samochodu pewnej klasy i na jej bazie zbudować auto o segment większe i bardziej przestronne.

Rodzina Skody Kodiaqmateriały prasowe
Rodzina Skody Kodiaq

W przypadku Kodiaqa mowa oczywiście o konstrukcji MQB, z jakiej korzystają m.in. VW Golf czy Skoda Octavia, ale ten SUV został rozciągnięty w każdą stronę. Na dowód tęgo można podać kilka liczb – długość 4697 mm, 1882 szerokości i rozstaw osi o wartości 2790 mm, a także ogromna pojemność bagażnika od 270 (przy 7 pasażerach) do 2065 l (przy wszystkich fotelach złożonych). To naprawdę ogromny samochód, który z kompaktowymi gabarytami Octavii czy VW Golfa wiele wspólnego nie ma.

Dzięki swojej przestronności, a także wysokiemu komfortowi jazdy Skoda Kodiaq stała się bardzo popularnym samochodem i jednym z flagowych modeli czeskiej marki. Kilka tygodni temu auto zostało zmodernizowane – nowy kształt mają reflektory, które w każdej wersji są ledowe, delikatnie przeprojektowano osłonę chłodnicy, kształt maski i zderzaki, samochód otrzymał także nowe wzory kół i ulepszone właściwości aerodynamiczne, za sprawą nowego spojlera dachowego.

Tak, samochód został pod wieloma względami ulepszony, ale ważne jest także coś innego – Skoda Kodiaq to nie tylko jeden model, ale kilka wersji różniących się designem i charakterystyką, dzięki czemu każdy może wybrać auto pasujące do swoich preferencji. Do wyboru są wyjątkowe wersje Sportline, Laurin & Klement i RS, a także regularne Ambition i Style.

Skoda Kodiaq – Ambition i Style

 

Rodzina Skody Kodiaqmateriały prasowe
Rodzina Skody Kodiaq

Inaczej niż większość modeli Skody, duży Kodiaq nie jest dostępny w najtańszej odmianie Active, bo kierowcy wybierający wygodnego SUV-a szukają tylko bardzo dobrze wyposażonych samochodów. Dlatego do ich wyboru pozostają odmiany Ambition i Style. W tej pierwszej Kodiaq ma na wyposażeniu m.in. 19-calowe obręcze kół, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, dwustrefową klimatyzację, reflektory LED czy czujniki parkowania z tyłu. Wersja Style, czyli najlepiej wyposażona, ma dodatkowo np. 19-calowe obręcze kół, trzystrefową klimatyzację automatyczną, bezkluczykowy dostęp do samochodu, matrycowe reflektory LED, funkcję wyboru trybów jazdy, cyfrowe wskaźniki i funkcje integracji smartfona z systemem multimedialnym.

Skoda Kodiaq Laurin & Klement

Chociaż wersja Style jest bardzo bogato wyposażona, to dopiero w odmianie oznaczanej często skrótem L&K kierowca poczuje się naprawdę prestiżowo. To wersja nie tylko bogato wyposażona – ma w standardzie m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa z asystentem pasa ruchu, system kamer 360 stopni, oświetlenie nastrojowe – ale również zapewniająca komfort jazdy niedostępny w innych modelach. To dlatego, że model Laurin & Klement ma standardowo zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, skórzane fotele z funkcją wentylacji oraz grubsze, dźwiękoszczelne szyby.

Rodzina Skody Kodiaqmateriały prasowe
Rodzina Skody Kodiaq

Tak bogato wyposażony samochód musi też wyróżniać się z tłumu innych SUV-ów, dlatego Laurin & Klement jest najbardziej elegancko stylizowaną wersją Kodiaqa. Wersję tą wyróżniają m.in. obręcze kół w wyjątkowym wzorze, lakierowane na srebrno, a także chromowane elementy zderzaków i osłony chłodnicy czy chromowane logotypy Laurin & Klement pisane dekoracyjną czcionką. W połączeniu ze stonowanymi, eleganckimi lakierami nadwozia, Kodiaq w tej odmianie wygląda bardzo wysublimowanie.

Skoda Kodiaq Sportline

Czas na samochód, który stanowi dokładnie przeciwieństwo prezentowanego przed chwilą modelu Laurin & Klement – mowa o Sportline, czyli sportowom stylizowanym i sportowo nacechowanym modelu czeskiej marki. Samochód ten zawsze prezentuje się drapieżnie, to dlatego, że auto ma inaczej wyglądające zderzaki, boczne progi, końcówki układu wydechowego, a do tego każdy chromowany elementy karoserii Kodiaqa jest w tej odmianie lakierowany na czarno. Idealnie komponuje się to z dużymi obręczami kół i kolorowymi barwami lakieru.

Rodzina Skody Kodiaqmateriały prasowe
Rodzina Skody Kodiaq

Ważne modyfikacje znajdziemy również we wnętrzu Sportline’a. Taka wersja Kodiaqa ma trójramienną sportową kierownicę, głębokie kubełkowe fotele, które są zintegrowane z zagłówkami jak w rasowych autach sportowych, tapicerka jest przeszyta kontrastująca czerwoną nicią, a na desce rozdzielczej i panelach drzwi pojawiły się listwy dekoracyjne przypominające fakturą włókno węglowe. W takiej odmianie Skoda Kodiaq wygląda na bardzo dynamiczne auto.

Skoda Kodiaq RS

Na szczycie oferty uterenowionego modelu Skody znajduje się wersja… sportowa. Takie auto otrzymało skrót RS, co w przypadku tej marki oznacza Rallye Sport, czyli nawiązuje do rajdów samochodowych, w których Czesi od lat odnoszą sukcesy. W modelu sprzed face liftingu wersja RS napędzana była przez podwójnie doładowany silnik Diesla, ale teraz samochód ten występuje z silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 245 KM, a więc jest najmocniejszym Kodiaqiem w ofercie.

Rodzina Skody Kodiaqmateriały prasowe
Rodzina Skody Kodiaq

Fakt, że auto ma mocny silnik, napęd na cztery koła i ponadprzeciętne osiągi czuć od razu, kiedy tylko popatrzy się na nadwozie tego modelu. Kodiaq RS ma duże obręcze kół we wzorze typowym dla tej odmiany, powiększone końcówki układu wydechowego, zmienione zderzaki i boczne progi, a także oznaczenia RS pojawiające się z przodu i z tyłu auta. We wnętrzu RS przypomina model Sportline, są tutaj podobne tapicerki, fotele i kierownica.

Wersja optymalna dla rodziny (Ambition), bogato wyposażona (Style), wyróżniające się ekskluzywnym stylem (Laurin & Klement), sportowo stylizowana (Sportline) czy sportowa (RS) – jaką odmianę Kodiaqa wybieracie dla siebie?

ŠKODA MAGAZYN nr 15/2021

Od kilku lat na rynku pojawiło się wiele szybkich SUV-ów z bardzo mocnymi silnikami. Więcej takich aut mają marki premium, a co z popularnymi modelami? Jednym z wyróżniających się modeli jest Skoda Kodiaq RS. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 14/2021

Napęd elektryczny podbija nie tylko świat samochodów drogowych, ale i wyczynowych. Skoda we współpracy z marką Kreisel Electric opracowała właśnie koncepcyjne auto rajdowe z takim rodzajem napędu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 13/2021

Największy SUV w gamie modeli Skody został właśnie odświeżony - dotyczy to każdej z szerokiej palety wersji tego modelu. Sprawdźmy co zmieniło się w tym modelu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2021

Czeski samochód miejski od lat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, jednak tym razem, do cenionych od lat praktycznych cech, dodano coś jeszcze – sporo designerskich smaczków. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2021

„Sportowo-użyteczny” samochód – w skrócie SUV – musi łączyć w sobie cechy różnych modeli. Z jednej strony powinien zapewniać komfort i użyteczność, z drugiej – być również gotowy na dynamiczne wyzwania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2021

Przyjęło się, że samochody elektryczne sprawdzają się jedynie w mieście, jednak najnowsze modele potwierdzają, że to nie do końca prawda. Widać to na przykładzie Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2021

Większość kierowców kojarzy, że samochody elektryczne można ładować na ogólnodostępnych ładowarka, ale wiedzą też, że tych jest w Polsce nadal niewiele, ale czy są też inne sposoby? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2021

Chociaż to zaskakujące, nie każdy kierowca chce jeździć SUV-em – dla takich osób stworzono uterenowione kombi. W ofercie Skody znajdziemy dwa modele tego typu: Octavię i Superba Scout. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2021

Co wyjdzie z połączenia mocnego napędu hybrydowego oraz sportowo wyglądającej wersji stylistycznej? Powstanie taki samochód jak Skoda Superb iV Sportline – dziarsko stylizowany, ekonomiczny i szybki, a przede wszystkim wygodny samochód. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2021

Samochody hybrydowe typu plug-in są pomostem między autami spalinowymi i elektrycznymi. Przykładem takiego auta jest Skoda Octavia iV, która jakby przypadkiem – jest jedną z najbardziej komfortowych odmian tego modelu. czytaj dalej >>